Heineken en Netflix meest genomineerd bij De Beste Social Awards – Business

Vandaag zijn de nominaties bekend gemaakt van De Beste Social Awards – Business, de zakelijke variant van De Beste Social Awards. Dé prijzen voor de beste en meest creatieve uitingen van bedrijven en merken op social media. Heineken en Netflix zijn de merken die de meeste nominaties op hun naam mogen schrijven, met beiden maar liefst vijf nominaties. Albert Heijn en Chocomel volgen op de voet met ieder drie nominaties. Onder de bureaus is Boomerang Create de grootste favoriet, het creatieve bureau werd acht maal genomineerd, gevolgd door A Friend of Mine (zes nominaties) en Yune (vier nominaties).
De 44-koppige jury met professionals uit de social media branche buigt zich over de nominaties om het origineelste werk te belonen met een award. De prijzen voor de winnaars van De Beste Social Awards – Business worden donderdagmiddag 8 juni in B. Amsterdam uitgereikt. Aansluitend is de feestelijke uitreiking van de awards van de door het publiek verkozen winnaars. Beide uitreikingen zijn live te volgen via de Facebookpagina van De Beste Social Awards.
De organisatie van De Beste Social Awards heeft vorige maand een absoluut record aan inzendingen ontvangen voor De Beste Social Awards – Business. Er kwamen dit jaar 333 betaalde inzendingen binnen in de elf verschillende categorieën, wat een stijging betekent van 40% ten opzichte van vorig jaar. De populairste categorieën in aantallen bleken Beste Inhaker (68 inzendingen), Beste Campagne (63 inzendingen) en Beste Video (52 inzendingen). Bij de vijf nieuwe categorieën werd voor Beste Pagina en Beste Innovatie het meest ingezonden.
Initiatiefnemer Diederik Broekhuizen reageert enthousiast op de lijst met nominaties: “We ontvingen dit jaar een recordaantal inzendingen en daar zijn prachtige nominaties uitgerold. De jury koos dit jaar voor hele creatieve content, die niet alleen origineel en innovatief was, maar ook echt impact maakte in Nederland. Het zijn zeer herkenbare, breed gedragen campagnes en berichten.”
Overzicht genomineerden De Beste Social Awards – Business:
BESTE CAMPAGNE
Albert Heijn
Chocomel
Duo Penotti
HEMA
Holland Casino
IKEA
LINDA.lijnt
BESTE INHAKER
Amstel Bier
Chocomel
Dirk van den Broek
Heineken X Samsung
Mc Donald’s
Netflix (2x)
Qmusic
BESTE VIDEO
Concentrate
Gemeentemuseum Den Haag
Johnnie Walker
KLMMazda Nederland
Netflix
Stivoro
BESTE WEBCARE
Albert Heijn (2x)
Gemeente Westland
HEMA
L’Oréal
Philips
Ziggo
BESTE PAGINA
Chocomel
Efteling
Heineken
Simyo
Nationale Opera & Ballet
Sense.info
BESTE ADVERTISING
Dirk van den Broek
Heineken
ING
Oranje Fonds NL Doet
BESTE INNOVATIE
ABN AMRO
Doritos
Nationale Opera & Ballet
Taskforce Kindermishandeling
TUI Benelux
BESTE COPYWRITING
Coolblue
De Speld
Douwe Egberts
DubbelFrisss
Grolsch
Heineken
BESTE DESIGN
Heineken
Netflix
Wereld Natuur Fonds
BESTE STORY
Bijenkorf
Netflix
G-Star RAW
Simyo
Vodafone
BESTE TALENT
Linsay van der Linde
Joost Beitler
Leroy van Limbeek
Marijn Maas
Richard van Horssen
Bekijk hier alle genomineerden van De Beste Social Awards.
Tickets voor De Beste Social Awards – Business zijn hier verkrijgbaar.
Over De Beste Social Awards
Jaarlijks organiseert het social media-platform De Beste Social Media de uitreiking De Beste Social Awards. In 2017 organiseert het platform voor het eerst een eigen event voor de zakelijke branche met elf categorieën die elk door een vakjury worden beoordeeld: De Beste Social Awards – Business. Naast het zakelijke event wordt ook het publieksevent De Beste Social Awards georganiseerd, waar de focus meer op entertainment, influencers, viraliteit en hilariteit ligt. Van 21 maart tot en met 14 april konden bedrijven hun beste werk inzenden voor De Beste Social Awards – Business en nu zal een 44-koppige jury het werk voor 100% beoordelen. Tevens kon het publiek die periode suggesties insturen voor de publiekscategorieën. Van 8 tot en met 22 mei kan men vervolgens stemmen op de genomineerden. Het publiek bepaalt hiermee volledig de winnaars. De Beste Social Awards 2017 vindt plaats op 8 juni in B. Amsterdam. De Beste Social Awards – Business wordt ondersteund door partners Coosto, a friend of mine, The Webcare Company, Ride, Studio Broekhuizen, Sales Care, De Beste Social Jobs en Triple P Entertainment. De Beste Social Awards wordt ondersteund door partners Heineken en Huawei.
Bekijk ook de Facebookpagina van De Beste Social Awards.
Over Studio Broekhuizen
Diederik Broekhuizen (34) is initiatiefnemer van De Beste Social Awards en eigenaar van Studio Broekhuizen, een full service bureau in social media. Hun aanbod is breed: van community management, live reports, advies & strategie, contentcreatie tot workshops en het verzorgen van social media-designs. Daarnaast is Studio Broekhuizen initiatiefnemer van het platform De Beste Social Media, de jaarlijkse verkiezing De Beste Social Awards en het vacatureplatform De Beste Social Jobs.
——————————————————————————————
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.