Geplaatst door HPE

Hewlett Packard Enterprise neemt OpsRamp over waarmee HPE haar hybride cloudleiderschapspositie versterkt en HPE GreenLake uitbreidt naar IT-Operations Management

Amstelveen – 20 maart 2023 – Hewlett Packard Enterprise (NYSE: HPE) kondigt vandaag aan dat het een definitieve overeenkomst heeft gesloten voor de overname van OpsRamp, een IT-Operations Management (ITOM) bedrijf dat IT-infrastructuur, cloudresources, workloads en applicaties monitort, observeert, automatiseert en beheert voor hybride en multi-cloudomgevingen, inclusief hyperscalers. Gartner schat de markwaarde van ITOM op $39 miljard[i].

Integratie IT-Operations Management met HPE GreenLake

De integratie van OpsRamp’s hybride services met het HPE GreenLake edge-to-cloud platform en de ondersteuning van HPE-services vermindert de operationele complexiteit van multi-vendor en multi-cloud IT-omgevingen in de publieke cloud, colocaties en on-premises. De technologie van OpsRamp – dat discovery, monitoring, automatisering en event resolution met kunstmatige intelligentie voor IT-operaties (AIOps) levert – biedt end-to-end zichtbaarheid, observeerbaarheid en controle over hybride en multi-cloud IT-omgevingen. Deze services zijn toepasbaar voor multi-vendor computing, networking en storage, samen met cloudresources, containers, virtuele machines en applicaties. Volgens IDC gebruikt 64%[ii] van de ondernemingen meerdere cloudproviders; de mogelijkheid om de uitbreiding van de IT-activiteiten in deze heterogene cloudomgevingen te beheren wordt steeds belangrijker.

“Klanten beheren tegenwoordig verschillende cloudomgevingen met verschillende IT-operationele modellen en tools, waardoor de kosten en complexiteit van digitale operationsmanagement drastisch toenemen,”, aldus Fidelma Russo, Chief Technology Officer van HPE. “De combinatie van OpsRamp met  HPE neemt deze barrières weg door klanten een geïntegreerd edge-to-cloudplatform te bieden om hybride en multi-cloud IT-omgevingen effectiever te beheren en transformeren. Deze overname versnelt HPE’s leiderschap op het gebied van hybride cloud en breidt het bereik van HPE GreenLake uit naar IT Operations Management.”

HPE GreenLake essentieel voor de hybride cloudervaring

HPE GreenLake biedt klanten en partners een uniforme hybride cloudervaring en eenvoudige toegang tot cloudservices. De toevoeging van OpsRamp’s diensten stelt nieuwe en bestaande HPE-klanten, die geconfronteerd worden met steeds complexere multi-vendor IT-systemen en workloads, in staat IT-investeringen efficiënter te beheren en incidenten sneller te verhelpen. Organisaties profiteren hiermee van één platform voor het automatiseren, orkestreren en beheren van hun hybride clouddomein.

De OpsRampmogelijkheden breiden het HPE servicesportfolio – Advisory, Operational en HPE GreenLake services – uit naar het leveren van end-to-end ondersteuning voor hybride en multi-cloud IT-omgevingen. Met deze service kunnen klanten hun heterogene cloudomgevingen effectiever beheren, hun operationele kosten verlagen en de algehele IT-ervaring voor gebruikers verbeteren. Mogelijkheden betreffen onder andere de consolidatie van multi-vendor tools; het automatiseren en stroomlijnen van handmatige processen met AIOps; en het proces van het verhelpen van incidenten aanzienlijk verbeteren met monitoring en observeerbaarheid.HPE GreenLake ondersteunt momenteel meer dan 65.000 klanten en meer dan twee miljoen geconnecteerde apparaten en beheert meer dan één exabyte aan data bij klanten wereldwijd.

Risicokapitaalinvestering voor OpsRamp

OpsRamp, gevestigd in San Jose, Californië, maakte deel uit van de risicokapitaalinvestering van Hewlett Packard Pathfinder in 2020. OpsRamp levert een hybride digitaal operationsmanagementplatform dat duizenden klanten wereldwijd ondersteunt om te moderniseren en de kosten van hun digitale operationsmanagement te verminderen.

De integratie van OpsRamp’s digitale hybride operationsmanagementservices met HPE GreenLake biedt een compleet aanbod voor organisaties die willen innoveren en zich willen vestigen in een complexe, multi-cloudwereld. Partners en de channel spelen ook een centrale rol om hun as-a-service aanbod te bevorderen, aangezien ondernemingen op zoek zijn naar een uniforme aanpak om hun activiteiten beter te beheren, van de edge tot de cloud,” zegt Varma Kunaparaju, CEO van OpsRamp. “We kijken ernaar uit om ons unieke aanbod te leveren binnen het wereldwijde netwerk van HPE en zijn enthousiast over de reis die voor ons ligt als onderdeel van HPE.

HPE portfolio integratie en beschikbaarheid

De transactie wordt naar verwachting afgerond in het derde kwartaal van het fiscale jaar van HPE 2023 (mei-juli), afhankelijk van goedkeuring door de regelgevende instanties en andere gebruikelijke sluitingsvoorwaarden. De technologie van OpsRamp wordt geïntegreerd in het HPE GreenLake-platform en wordt een opzichzelfstaande as-a-servicedienst, ingebed in de compute-, storage- en netwerkoplossingen van HPE.

[i] Shailendra Upadhyay, Laurie Wurster (February 2023), Gartner Forecast Analysis: IT Operations Management Software, Worldwide

[ii] IDC, What Are Enterprise “Multicloud” Adoption Trends When It Comes to Infrastructure Deployment?, doc # US48902122, March 2022