Geplaatst door Honeywell

Honeywell introduceert nieuwe generatie gebouwintegratie en cybersecurity-oplossingen

APELDOORN, 4 september 2019 – Honeywell, wereldwijd marktleider op het gebied van slimme technologieën en diensten voor gebouwen, introduceert vandaag de nieuwe generatie Enterprise Building Integration (EBI), Command and Control Suite (CCS) en Digital Video Manager (DVM). Het softwarepakket maakt onderdeel uit van het Honeywell Forge for Buildings-platform. Forge draagt bij aan een beter overzicht van de efficiëntie van een gebouw, het stroomlijnen van complexe functies en kostenbesparingen binnen een organisatie. Een belangrijke factor is dat gebouwen en gebruikers veilig zijn. Naast EBI, CCS en DVM brengt Honeywell een pakket verbeterde cyber security-oplossingen uit om bedrijven te beschermen tegen toenemende risico’s van onverwachte aanvallen op data, netwerksystemen en infrastructuur van gebouwen.

“Voor slimmere en efficiëntere  gebouwen heb je een besturingssysteem nodig die het resourcemanagement continu verbetert,” aldus Mark Verheyden, President van Honeywell Building Solutions (HBS). “Deze systemen zorgen voor de veiligheid van mensen, een betere beleving van het gebouw en de beveiliging van de processen en data achter de bedrijfsactiviteiten. Het succes van een bedrijf wordt allereerst bepaald door getalenteerde medewerkers, maar daarnaast speelt het ecosysteem van een gebouw een belangrijke rol. Onze operationele teams helpen klanten bij het oplossen van problemen bij het gebruik van het gebouw en de infrastructuur.”

Hierbij worden technologieën ingezet die IoT-connectiviteit, interoperabele systemen, gegevensuitwisseling en adaptieve werkprocessen optimaliseren om input en informatie om te zetten naar bruikbare resultaten. Belangrijke verbeteringen zijn onder meer:

• EBI R600 – Het gebouwbeheersysteem van Honeywell dat de kernfuncties van gebouwen, uiteenlopend van comfort tot beveiliging en veiligheid, verbindt, monitort en beheert en tevens bijdraagt aan lagere kapitaalkosten. Het open IoT-platform integreert met zowel systemen en apparaten van derde partijen als met cloud- en mobiele applicaties. EBI is al meer dan 23 jaar op de markt en biedt meer dan 150 miljoen IoT-verbindingen in gebouwen wereldwijd.
  • DVM R700 – Een verbeterd digitaal videobewakingssysteem dat zorgt voor een gedetailleerd overzicht van activiteiten en geïntegreerde beveiliging in het hele bedrijf. De verbeterde cameraservers geven beter zicht, beperken de behoefte aan opslag en leveren een besparing op de hardwarekosten.
  • CCS R300 – Visualisatie-applicatie voor gebouwen met een intuïtieve interface die medewerkers in het gebouw prestatiegegevens biedt via verbeterde kaartnavigatie en bewerkingsmogelijkheden. Dit draagt bij aan het sneller detecteren en oplossen van incidenten.

EBI600, DVM700 en CCS300 integreren met ‘Honeywell Forge for Buildings’, een verbeterd softwarepakket genaamd Enterprise Performance Management, dat is ontwikkeld door Honeywell. Honeywell Forge for Buildings is een geïntegreerd platform dat operationele gegevens van bedrijfsmiddelen, processen, applicaties van derden en mensen koppelt aan “Machine Learning (AI)”. Op deze manier helpt Honeywell haar klanten om door middel van bruikbare inzichten prestaties en productiviteit te verbeteren. “Klanten met bedrijfspanden en een belangrijke infrastructuur komen vaak op dezelfde doelstellingen uit: gestroomlijnde activiteiten, lagere kosten en betere veiligheid en beveiliging,” zegt Verheyden. “Het realiseren van deze doelstellingen is maatwerk. Een ziekenhuis vergt bijvoorbeeld een heel andere aanpak dan een luchthaven. Binnen ons verbeterde geïntegreerde platform van producten, met meerdere vensters en interactieve opties die je maar hoeft aan te klikken, kunnen operationele teams diensten gericht afstemmen op specifieke behoeften.”

Informatietechnologie (IT) krijgt vaak de meeste aandacht bij het veilig stellen van de integriteit van data en bedrijfsmiddelen. Een andere aanpak zou zijn te focussen op Operationele technologie (OT), d.w.z. systemen die processen, apparaten en operationele omgevingen monitoren, reguleren en beveiligen. In het huidige technologische landschap, waarin alles draait om connectiviteit, hebben deze systemen evenveel of zelfs meer aandacht nodig.

Honeywell breidt zijn diensten en producten op het gebied van cyberbeveiliging uit voor de OT-omgeving van gebouwen om klanten in staat te stellen hun bedrijfsmiddelen en mensen beter te beschermen. Honeywell Forge’s cyber security-oplossingen beslaan onder meer:

• Assessment Cyber Security – Een professionele beoordeling van de OT-systemen van gebouwen waarbij gebruik wordt gemaakt van de best practices uit de branche om mogelijke kwetsbaarheden en/of tekortkomingen te identificeren. Er wordt een gedetailleerd rapport opgesteld om een cyberstatus-baseline en een actielijst met prioriteiten vast te stellen.
  • Veilig ontwerp en configuratie – Bestaande OT-infrastructuur ontwerpen of wijzigen om de fysieke, netwerk- en applicatielagen te verbeteren, risico’s te beperken en onverwachte kosten zo laag mogelijk te houden.
  • Cyber Securitytoepassingen en -software – De installatie en het onderhoud van cyber securityhardware en -software, waaronder firewalls, Secure Media Exchange (SMX), geavanceerde eindpuntbeveiliging en back-up/hersteltoepassingen om OT-systemen te monitoren en te beveiligen.
  • Monitoring en afstandsbeheer cyber security – Maakt het mogelijk OT-systemen te monitoren en geeft pushnotificaties over prestatie- of beveiligingsproblemen. Dit kan worden uitgebreid met diensten voor beheer op afstand, evenals met Honeywells 24/7 Security Operation Centre (SoC-) monitoring.
  • Paraatheid en advies bij incidenten – Stelt responsprocessen voor incidenten vast die zorgen voor een efficiëntere beheersing, classificatie en oplossing om normale bedrijfsactiviteiten te hervatten in geval van een incident.

“Het vergroten van de connectiviteit met OT-systemen leidt doorgaans tot een betere beveiliging en zichtbaarheid en zorgt ervoor dat beveiligingsproblemen die eerder niet aan het licht kwamen, nu efficiënter kunnen worden opgelost. Het is een pro-actievere benadering van monitoring en onderhoud van de systemen. De tijd dat OT-systemen niet beheerd, gepatcht en gemonitord werden, behoort tot het verleden,” zegt David Trice, Vice president en General Manager van Honeywell Connected Enterprise, Buildings.

EINDE

Over Honeywell Building Technologies
Honeywell Building Technologies (HBT) is een internationaal bedrijf met meer dan 23.000 medewerkers. HBT ontwikkelt producten, software en technologieën die in meer dan 10 miljoen gebouwen wereldwijd te vinden zijn. Eigenaren en gebruikers van bedrijfspanden gebruiken onze technologieën om ervoor te zorgen dat hun gebouwen veilig, energiezuinig, duurzaam en productief zijn. Meer nieuws en informatie over Honeywell Building Technologies is te vinden op https://www.honeywell.com/newsroom.

Over Honeywell

Honeywell (www.honeywell.com) is een Fortune 100-technologiebedrijf dat branchespecifieke oplossingen biedt, onder meer producten en diensten voor de luchtvaart, besturingstechnieken voor gebouwen en industrie en performance materialen wereldwijd. Onze technologieën worden overal toegepast, van luchtvaart en gebouwen tot fabrieken en leverketens en medewerkers zijn steeds meer verbonden om onze wereld slimmer, veiliger en duurzamer te maken. Meer nieuws en informatie over Honeywell is te vinden op https://www.honeywell.com/newsroom.news.

###