Geplaatst door HP

HP kondigt nieuwe gamingoplossingen aan voor spectaculaire ervaringen

Ongelooflijke prestaties, visuals en draagbaarheid met OMEN Transcend 16 Laptop, met het eerste mini-LED scherm op een OMEN laptop ontworpen voor gamers en ontwerpers.
Krachtige upgrades voor de nieuwe OMEN 16 en hoge prestaties op de mainstream Victus 16.
OMEN en HyperX ontwikkelen samen naadloze audio met ’s werelds eerste1 gaming PC’s met instant headset pairing voor audio ervaringen2 met de laagste latentie.
Meeslepende OMEN-monitoren met negen nieuwe toevoegingen aan de line-up met oplossingen voor spelen en werken.

Amstelveen, 28 maart 2023 — Vandaag heeft HP Inc (NYSE: HPQ) tijdens de Amplify™ Partner Conference de nieuwste line-up gaming hardware en software aangekondigd, ontworpen om gamers alles te bieden wat ze nodig hebben om optimaal games te beleven. De nieuwe OMEN Transcend 16 Laptop, OMEN 16 Laptop, Victus 16 Laptop en een breed scala aan OMEN-monitoren bieden casual, lifestyle en hardcore gamers de kracht en flexibiliteit voor optimaal gaming en werkondersteuning. Om alles samen te brengen, bieden nieuwe verbeteringen in de OMEN Gaming Hub een nieuwe reeks aan prestaties en personaliseringsfuncties.

Tweeënzestig procent van de gamers geeft de voorkeur aan een pc die geschikt is voor alle aspecten van hun leven in plaats van alleen voor gaming3. Met een miljard nieuwe gamers in de afgelopen zeven jaar4 en 84 procent5 van hen die games gebruiken om in contact te komen met anderen met vergelijkbare interesses , bieden gaming-apparaten toegang tot talloze games en bijbehorende communities.

“De gamewereld blijft groeien in populariteit, waardoor meer mensen in spannende en meeslepende werelden terechtkomen en in contact komen met andere gamers”, aldus Gagan Singh, General Manager van HyperX en hoofd van HP Gaming Strategy. “HP verbetert en breidt een ecosysteem van hardware en software van wereldklasse uit, ontworpen om gamers de beste ervaringen te leveren, of ze nu gamen, creëren of verbinding maken met vrienden en communities.”

Gamers hebben de beschikking over een ecosysteem van wereldklasse dat de beste ervaringen biedt voor gaming, creatie of verbinding met vrienden en communities.
Razendsnelle gameplay met ultramoderne kracht om te creëren

Lifestyle gamers willen hybride apparaten die hen het vermogen geven om de meest veeleisende AAA-games te spelen en prestaties om de meest grafisch intensieve creatieve opdrachten aan te kunnen, waaronder multitasking, het versnellen van 3D-modellen rendering, of bij het gebruik van krachtige creatieve tools zoals Adobe software suite. De OMEN Transcend 16 Laptop is gebouwd voor gaming en creatie met een geavanceerd scherm, premium slank chassis en high-end interne componenten.

De nieuwe OMEN Transcend 16 Laptop omarmt hybride lifestyle gaming met:
Verbluffend heldere beelden: Indringend en perfect voor het maken van content, het eerste mini-LED-scherm ooit op een OMEN-apparaat biedt extreme HDR 1000 voor haarscherpe details en levendige kleuren. Met een beeldverhouding van 16:10 zien lifestyle-gamers meer schermruimte om productiever te zijn bij het bewerken van video, audio en fotografie met verbeterde verticale weergave van content. Door het bereiken van een piek helderheid van 1,180 nits6, HDR 10007, en een 240Hz verversingssnelheid8 zien games en creatieve projecten er verbluffend levendig en duidelijk, zelfs in zonlicht.
Mooi en draagbaar ontwerp: Gamers willen veel vermogen in een gemakkelijk draagbaar ontwerp. Dit apparaat is de eerste en enige OMEN Laptop met een magnesium frame9 voor de dunste en lichtste gaming laptop van HP10 tot nu die minder dan 2,1 kg weegt en 19,9 mm dik is. Dit wordt gecombineerd met een 97Whr accu, die gamers en ontwerpers een eersteklas on-the-go ervaring biedt met een lange levensduur van de batterij.
Verbluffende prestaties: Verleg de grenzen van games en toepassingen met maximaal een 13e generatie Intel® Core™ i9-13900HX mobiele processor11 en maximaal NVIDIA® GeForce® RTX™ 4070 laptop GPU’s om de nieuwste games te spelen of intensief rekenwerk met gemak uit te voeren. Maak optimaal gebruik van OMEN Dynamic Power12 binnen de OMEN Gaming Hub om nauwkeurig real-time CPU- en GPU-capaciteit te detecteren en dynamisch stroom toe te wijzen tussen de twee om extra headroom te creëren en de prestaties te optimaliseren op basis van de activiteit die plaatsvindt in de game of toepassing.
Koel ontwerp: De laptop blijft koel tijdens het spelen van toptitels en zelfs tijdens intensieve multi-applicatie workloads met geavanceerde OMEN Tempest Cooling met een nieuw vierkant ventilatieontwerp, waardoor er meer luchttoevoer is om de luchtstroom en huidtemperatuur aanzienlijk te verbeteren.

Hybride gaming maakt furore met de OMEN Transcend 16, compleet met het eerste mini-LED-scherm en het gebruik van een lichtgewicht magnesium aluminium frame9 op een OMEN-apparaat.
Briljante performance voor gaming

HP kondigt ook de volgende generatie OMEN 16 Laptop aan voor hardcore gamers. Dit is de krachtigste OMEN 16 tot nu toe, met een gen-over-gen verbetering van 119 procent FPS in Cyberpunk 2077.13 Deze wordt aangedreven door een 13e generatie Intel® Core™ i9-13900HX mobiele processor of een AMD Ryzen™ 9 7940HS mobiele processor11 voor supersnelle in-game berekeningen. Graphics met maximaal een NVIDIA® GeForce® RTX™ 4080 GPU voor laptops zorgen ervoor dat elke pixel met lichtsnelheid wordt gerenderd op maximaal een QHD 240Hz beeldscherm met een reactietijd van 3ms14.

OMEN Transcend 16 OMEN 16 Laptops stellen gebruikers in staat om:
Optimaal te gamen en werken: Met maximaal 32 GB DDR5-5600 MHz RAM en 2 TB PCIe®️ Gen4 NVMe™ TLC M.2 SSD ervaren gebruikers waanzinnig snelle laadtijden voor naadloze gaming en content creatie.
Connect met je community: Of het nu voor team chat is om de laatste boss encounter te verslaan, of om te praten met community leden, maak gebruik van de gloednieuwe FHD15 camera16 met een handmatige sluiter. Speciaal voor de OMEN Transcend 16 maakt de toevoeging van Windows Hello gezichtsherkenning biometrische identificatie mogelijk om het inloggen snel en veilig te laten verlopen.

Introductie van de krachtigste OMEN 16 ooit met upgrades13 over de hele linie van CPU, GPU en beeldschermsnelheden.
Naadloos Ecosystem met HyperX

Naadloze connectiviteit is een cruciaal onderdeel van elke gamer’s draadloze headset ervaring. Voor het eerst hebben HyperX en OMEN samen ’s werelds eerste1 gaming laptops ontworpen met een ingebouwde module voor intuïtieve audio pairing en ultra-lage latency oplossing via een gebundelde HyperX Cloud II Core Wireless Gaming Headset optie2. Beschikbaar op de OMEN Transcend 16 Laptop en OMEN 16 Laptop, maakt deze snelle en eenvoudige configuratie het voor iedereen mogelijk om in een naadloze gaming ervaring te stappen met geweldige audio.

HyperX gaming headsets, toetsenborden, muizen en microfoons vullen alle aangekondigde OMEN en Victus producten aan voor het ultieme gaming ecosysteem.

HyperX Cloud II Core Wireless Gaming Headset
High-Performance Mainstream Gaming

Negentig procent van Gen Z zegt regelmatig te spelen en zich bezig te houden met games, en 21 procent van Generatie Alpha noemt gaming als belangrijkste vrijetijd invulling17. Deze doelgroepen hebben een apparaat nodig dat zich aanpast aan hoe zij spelen en leven en de Victus 16 Laptop levert dit met hoge prestaties in een mainstream apparaat. Dankzij OMEN Dynamic Power kunnen gebruikers hun gaming avontuur beginnen met de flexibiliteit voor schoolwerk, entertainment en content creatie.

Victus 16 Laptop ondersteunt nieuwe gamers met:
Chill Out: Victus beschikt nu over HP’s robuuste OMEN Tempest Cooling oplossing op bepaalde modellen18 en een IR thermopile sensor om de temperatuur nauwkeurig te beheren en de set up koel te houden wanneer de actie in de game te heet wordt.
Level Up: Spelen op een Victus laptop was nog nooit zo indrukwekkend met maximaal 13e generatie Intel® Core™ i7-13700HX mobiele processoren of maximaal een AMD Ryzen™ 7 7840HS mobiele processor11. Grafische opties tot een NVIDIA® GeForce® RTX™ Laptop 4070 GPU zorgen ervoor dat de toptitels er prachtig uitzien.
Flex that Style: Verkrijgbaar in opvallende kleuropties in mica zilver, prestatie blauw en keramisch wit, en 1-Zone RGB toetsenbord optie.

De nieuwe Victus 16 laptop is het eerste Victus apparaat met OMEN Tempest Cooling voor topklasse thermiek18.
Nieuwe Gaming Monitor Portfolio

Ongeacht hoe mensen hun monitor gebruiken – voor PC of console gaming, werk, entertainment, of content creatie – HP’s nieuwe OMEN monitor line-up wordt aangeboden in een breed scala van maten en functies, ontworpen voor het hedendaagse hybride leven.

Het paradepaardje van de nieuwe line-up is de OMEN 27k Gaming Monitor. Omdat één op de vier gamers zijn beeldscherm op een console19 aansluit, voegt de monitor HDMI 2.1-ondersteuning toe voor naadloze, eenvoudige gameplay op next-gen consoles. De monitor bevat ook OMEN’s allereerste KVM-switch20 voor de bediening van meerdere apparaten, of het nu een PC, laptop of console is, via één toetsenbord, monitor en muis. De OMEN 27k levert daarnaast een ultra-premium ervaring met 4K resolutie21, kleurbereik tot DCI-P3 95%8, een snelle 144 Hz verversingssnelheid8, en ARGB lighting.

HP’s onlangs aangekondigde OMEN gaming monitoren line up zijn er in alle soorten en maten om gaming en productiviteit voor werk te brengen.
De OMEN 24, OMEN 27, OMEN 27q, OMEN 32q, en OMEN 32c gaming monitors zijn standaard uitgerust met de industriestandaard van 165Hz verversingssnelheid8, en plug and play connectivity[i]. De OMEN 27s en OMEN 27qs zijn voorzien van dezelfde features maar ondersteunen een verversingssnelheid8 tot 240Hz. De OMEN 34c is ontworpen voor wie zich wil onderdompelen in grootschalige games en MMO’s of extra werkruimte wil benutten voor het maken van content of spreadsheets, en biedt een 1500r gebogen scherm met een beeldverhouding van 21:98.

Het OMEN Monitor Portfolio aanbod:
Helder en snel: 71%23van de gamers geeft aan dat zij veel waarde hechten aan HDR wanneer zij een gaming monitor zoeken. Elke monitor heeft daarom HDR24 en AMD FreeSync™ Premium25. De OMEN 27s, OMEN 27qs, en OMEN 27k ondersteunen VESA DisplayHDR™ 400724 voor extreem heldere kleuren.
Helder, kleurrijk en luidruchtig: Alle monitoren zijn op zijn minst voorzien van VESA ClearMR5000 om te verzekeren dat de meest spannende momenten helder en vloeiend zijn zonder motion blur. De OMEN 32c, OMEN 27s, en OMEN 27qs, zijn daarnaast voorzien van VESA ClearMR 600026. Om je gamesituatie uit te breiden met extra kleur zijn de OMEN 27s en 27qs voorzien van 27k ARGB lighting, aanpasbaar aan je voorkeuren in OMEN Light Studio als onderdeel van de OMEN Gaming Hub27. Voor iedereen die geen headset wil gebruiken bieden de OMEN 34c, 27s, 27qs ,en 27k, 2 x 3W geïntegreerde speakers.
Stijlvol maar comfortabel: Wordt geleverd met een premium look zonder opoffering van ergonomische functies, waardoor je kunt gamen en werken in comfort. Alle nieuwe monitoren zijn voorzien van een standaard met hoogteverstelling, kantelen en pivot, waardoor aan de ergonomische behoeften wordt voldaan. VESA-compatibiliteit biedt ondesteuning voor degenen die hun monitor willen monteren.
Optimaliseer, personaliseer en speel met de OMEN Gaming Hub

Alle aangekondigde producten zijn voorzien van de OMEN Gaming Hub features voor optimale en gepersonaliseerde PC ervaringen voor gamers en ontwerpers.

Beginnend met Processor Core Affinity Optimization binnen OMEN Optimizer, ervaren gebruikers tot 10 procent verbetering in FPS28. Dit speelt een belangrijke rol tijdens het gamen en zorgt voor een soepelere, betrouwbaardere ervaring. De toevoeging van de ECO-modus zorgt voor een tot 20 procent langere batterijduur29 en tot 7 dB minder ventilatorgeluid in OMEN- en Victus-laptops voor stillere gamesessies en een langere batterijduur30. In combinatie met andere functies zoals Performance Mode, Network Booster, System Vitals en een geïntegreerde Cloud Gaming-oplossing met NVIDIA’s GeForce NOW high-performance cloud gaming service31, zorgt OMEN Gaming Hub ervoor dat gaming-apparaten beter samenwerken voor een meer plezierige en naadloze ervaring.

OMEN Gaming Hub brengt enorme prestatieverbeteringen naar alle OMEN en Victus laptops met functies die FPS en batterijduur verhogen en ventilatorgeluid verminderen

Prijzen en beschikbaarheid32
De OMEN Transcend 16 Laptop wordt verwacht via HP.com in de lente vanaf € 1899,-
De OMEN 16 Laptop wordt verwacht via HP.com in de lente vanaf € 1199,-
De Victus 16 Laptop wordt verwacht via HP.com in de lente vanaf € 949,-
De OMEN 24 Gaming Monitor wordt verwacht via HP.com in de lente vanaf € 220,- ex BTW
De OMEN 27 Gaming Monitor wordt verwacht via HP.com in de lente vanaf € 240,- ex BTW
De OMEN 27s Gaming Monitor wordt verwacht via HP.com in de lente vanaf € 390,- ex BTW
De OMEN 27q Gaming Monitor wordt verwacht via HP.com in de lente vanaf € 330,- ex BTW
De OMEN 27qs Gaming Monitor wordt verwacht via HP.com in de lente vanaf € 510,- ex BTW
De OMEN 27k Gaming Monitor wordt verwacht via HP.com in de lente vanaf € 700,- ex BTW
De OMEN 32q Gaming wordt verwacht via HP.com in de lente vanaf € 385,- ex BTW
De OMEN 32c Gaming Monitor wordt verwacht via HP.com in de lente vanaf € 375,- ex BTW
De OMEN 34c Gaming Monitor wordt verwacht via HP.com in de lente vanaf € 520,- ex BTW
Bezoek voor meer informatie de newsroom.