Industry Wire

Geplaatst door Het PR Bureau

Huawei kiest Het PR Bureau

Amsterdam, 22 oktober 2018 – Huawei slaat de handen ineen met Het PR Bureau. Dat is de uitkomst van de PR-pitch die het technologiebedrijf onlangs organiseerde. Het PR Bureau verzorgt in Nederland de marketing- en corporate PR-activiteiten van de consumentendivisie van de multinational. Huawei is wereldwijd de op een na grootste smartphoneproducent en ontwikkelt daarnaast laptops, tablets en wearables.

Sprekende verhalen
Huawei en Het PR Bureau vonden elkaar in hun kijk op de manier waarop Huawei wil communiceren met consumenten: superieure specs alléén zijn niet voldoende, juist met sprekende verhalen rondom die features en het merk win je het hart van de consument. De komende tijd zullen de twee bedrijven gezamenlijk PR campagnes ontwikkelen om het merk Huawei verder te profileren in Nederland.
Voor activaties haakt Het PR Bureau bureau L’eau aan dat veel kennis en creativiteit biedt op het gebied van gedragspsychologie.

Rick Janse Kok, PR & Communications manager Huawei Nederland: “Huawei is in hoog tempo aan het groeien en onze ambities zijn immens. Onze smartphones vallen overal in de prijzen, omdat ze ontwikkeld zijn rondom de wensen van onze gebruikers. Zo willen we ook de PR en communicatie inrichten: rondom onze klanten. Ik ben ontzettend blij dat we een partner hebben gevonden die onze ambities aanvoelt en de creatieve plannen kan ontwikkelen om ons daarin te supporten.”

Camiel Overgaauw, accountverantwoordelijke bij Het PR Bureau: “Huawei is ‘the next big thing’ in mobiele telefonie. Ongelofelijk gaaf dat wij voor dit bedrijf aan de slag mogen. Er zijn zoveel verhalen te vertellen en verbindingen te maken. Denk alleen al aan de opkomst van Artificial Intelligence (AI) in ons dagelijks leven. Huawei zet hierin de toon. Het merk zit ook duidelijk in de lift. Dat blijkt bijvoorbeeld uit de recente introducties: de Huawei P20 Pro werd onlangs nog verkozen tot smartphone van het jaar. ”

Over Het PR Bureau
Het PR Bureau ontwikkelt voor klanten verhalende campagnes, die deelbaar en verbindend zijn. Dit gebeurt door een combinatie van professionals (craft), technologie (data, analytics en monitoring) en met gebruik van psychologische inzichten. Er werken ca. 30 mensen in vaste dienst, naast een netwerk van freelancers in zowel Nederland als België. Klanten van Het PR Bureau zijn onder meer Essity, Harman, Hellofresh, Holland Casino, Yarden en Zilveren Kruis.

Over Huawei
Huawei is een toonaangevende wereldwijde producent en leverancier van netwerkapparatuur, IT-oplossingen en consumentenproducten. Huawei heeft wereldwijd 15 R&D-centers en is gebouwd op 30 jaar ervaring in de telecom en ICT-industrie. De producten en diensten zijn beschikbaar in meer dan 170 landen en daarmee wordt een derde van de wereldbevolking bediend. Huawei Consumer is een van de drie business units van Huawei met consumentenproducten zoals smartphones, tablets, mobiele breedbandapparaten, wearables en cloud services. Momenteel is Huawei het tweede grootste smartphonemerk ter wereld en verscheept dit jaar naar verwachting wereldwijd meer dan 200 miljoen smartphones. In Nederland telt Huawei 650 medewerkers en 2 vestigingen met het hoofdkantoor in Amsterdam.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht