Hybris gaat samenwerken met Google

hybris, leverancier van multichannel en communicatie software, gaat samenwerken met Google. Ze gaan de nieuwe cross-channel zoek- en verkoopfunctionaliteiten van Google Commerce Search (GCS) integreren in het hybris-platform. Hierdoor worden zoekoplossingen voor online shoppers geoptimaliseerd. De geïntegreerde oplossing zorgt voor een hogere conversie voor marketeers en retailers, doordat ze makkelijker kunnen zoeken op elk apparaat.
“Dankzij deze samenwerking kunnen we klanten een perfecte zoekoplossing bieden”, aldus Berend Bouwmeester, country manager Benelux van hybris. “Google is marktleider in zoekoplossingen en met GCS hebben retailers de mogelijkheid om hun conversie te verhogen. Wij zijn momenteel de enige die een geïntegreerde multichannel-commerce oplossing bieden. Met de samenwerking spelen wij in op de verwachtingen van onze klanten door onder andere omnichannel-innovatie, een wereldwijd platform, schaalbaarheid, snelle implementatie en ROI te bieden.”
GCS biedt de volgende mogelijkheden:
• Twee weten meer dan één – De relevantie van functies, waaronder Google Commerce Search, zoeksuggesties en automatisch aanvullen, wordt geoptimaliseerd door algoritmes die inzicht geven in de miljarden vragen die dagelijks op Google.com worden gesteld. Dit levert uitstekende zoekresultaten op, wat zorgt voor een toename van conversie.
• Google zoekkwaliteit – Google verbetert de algehele zoekkwaliteit aan de hand van spelling, specifieke commerce-synoniemen en geavanceerd taalgebruik. Al deze functies hebben baat bij de diverse publieke zoekacties van Google.
• Automatisch aanvullen – De zoekmachine geeft automatische aanvulsuggesties en zoekresultaten van productbeelden tijdens het typen van de zoekterm
• Verkoop – Organisaties kunnen de verkoop afstemmen op het zoekgedrag van gebruikers. Verder zijn er uitbreidingsmogelijkheden, zodat zakelijke gebruikers belangrijke functies kunnen beheren.
• Google productaanbevelingen – Gebaseerd op gezamenlijk gebruikersgedrag, levert Google automatisch berekende productaanbevelingen. Dit stimuleert cross- en up-selling en verhoogt de gemiddelde bestelwaarde en conversie.
“Retailers moeten momenteel veel meer gebruik maken van technologieën die het vinden en kopen van producten en diensten op elk apparaat en op elke locatie eenvoudiger maakt. Ook het inbouwen van lokale context, zoals voorraad, behoort tot die technologieën”, zegt Matthew Eichner, general manager van Global Enterprise Search bij Google. “hybris deelt deze visie en hun technologie staat open voor nieuwe ontwikkelingen op het gebied van commerce. We zijn erg blij met de samenwerking met het hybris-team. Op deze manier kunnen retailers overal ter wereld een interactieve, relevante en krachtige ecommerce-ervaring creëren.”
De gezamenlijke oplossing is wereldwijd beschikbaar en wordt geïmplementeerd door een netwerk van implementatiepartners van hybris, zoals Acquity, arvato, Reply/PortalTech, Unic, Softution, Strawberries, Accenture, Pragiti en Sapient. hybris doet samen met het Google-verkoopteam de wereldwijde marketing- en verkoopactiviteiten.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.