Geplaatst door IBM

IBM Cloud levert Quantum-Safe Cryptography en Hyper Protect Crypto Services om data in het hybride tijdperk te beschermen

Temidden van deze pandemie maken bedrijven een tijd van ongekende veranderingen door. Transformaties die ooit jaren duurden, worden nu binnen enkele weken voltooid. Volgens een IBM-onderzoek dat deze zomer is uitgevoerd, geeft 64% van de ondervraagde executives aan dat ze zullen overschakelen naar meer op cloud gebaseerde bedrijfsactiviteiten. Tevens bleek dat ook de bezorgdheid over cyberbeveiliging enorm is toegenomen – sommige industrieën geven een toegenomen inzet van meer dan 90% aan op dit gebied. Met de bevindingen die voortkomen uit IBM Research, kondigt IBM Cloud de volgende nieuwe innovaties aan:

Quantum Safe Cryptografie: Door het gebruik van open standaarden en open source technologie, verbetert deze dienst de standaarden die worden gebruikt om gegevens te verzenden tussen ondernemingen en de Cloud. Daarnaast helpt de service ook om data te beveiligen, dankzij een speciaal quantum algortime.

IBM Cloud Hyper Protect Crypto Services: IBM Cloud heeft de privacy van data in zijn Cloudtoepassingen verbeterd. Data en gevoelige gegevens die via het netwerk naar Cloud toepassingen worden verzonden, zoals creditcardnummers, worden opgeslagen in een database die op applicatieniveau kan worden versleuteld op het hoogste niveau dankzij een ‘Keep Your Own Key’ (KYOK) mogelijkheid.

Naarmate de afhankelijkheid van data toeneemt in het tijdperk van hybride Cloud en quantumcomputing, wordt de behoefte aan dataprivacy nog kritischer. Volgens IBM bieden ze nu de meest holistische kwantumveilige aanpak voor het beveiligen van data aan