IBM Research, het STFC Hartree Centre en Unilever ontdekken hoe de huid haar natuurlijke afweer tegen ziektekiemen kan versterken

Unilever R&D, IBM research en het STFC Hartree Centre kondigen vandaag aan dat ze een baanbrekend onderzoek hebben afgerond, dat Unilever (eventueel in de toekomst) in staat stelt om huidproducten te ontwikkelen die de natuurlijke verdedigingslinie van de huid versterken.
Unilever en haar wereldwijde netwerk van R&D partners onderzoeken al meer dan tien jaar de rol van huidimmuniteit en antimicrobiële peptiden (AMP’s). Een antimicrobieel peptide maakt deel uit van het aangeboren immuunsysteem dat vanaf de geboorte aanwezig is om het lichaam tegen infecties te beschermen. Structureel is het een klein molecuul dat bestaat uit een keten van aminozuren, de eenheden waaruit eiwitten worden gemaakt. Er zijn een aantal verschillende soorten antimicrobiële peptiden en ze worden gevonden in alle levende wezens, waar ze werken tegen microben zoals bacteriën en virussen.
Toen Unilever nieuwe manieren moest ontwikkelen om op moleculair niveau te begrijpen hoe haar producten interageren met AMP’s om de huidverdedigingsactiviteit te verbeteren, wendde het bedrijf zich tot IBM Research. Dankzij high-performance computing en IBM Power10-processors konden onderzoekers vervolgens met behulp van AI prestaties voorspellen en gedetailleerde tijdgebonden simulaties genereren, waarmee interacties in moleculair tot in detail zichtbaar werden. Op deze manier konden onderzoeker beter begrijpen hoe AMP’s werken. Dit stelt Unilever (eventueel in de toekomst) in staat om deze kennis te vertalen in consumentenproducten die de effecten van deze natuurlijke afweerpeptiden versterken.
Meer informatie over deze doorbraak kunt u vinden in dit artikel: http://research.ibm.com/blog/accelerated-discovery-antimicrobial-amplifiers
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.