IBM verbetert met Stibo Systems de Omnichannel Klantervaring voor retailers

Stibo Systems, wereldwijd marktleider in multi-domein Master Data Management (MDM) oplossingen, kondigt vandaag aan dat het versterking biedt aan het IBM Ready for Smarter Commerce programma. Dit is erop gericht retailers te helpen de operationele winstgevendheid te verhogen en risico’s te verlagen via flexibiliteit en klantbinding. De MDM-oplossing STEP Trailblazer is geïntegreerd met de IBM WebSphere Commerce software en zorgt voor een geavanceerd e-commerce platform dat de consument op ieder moment en via ieder kanaal de juiste informatie biedt om een aankoop te doen.

Zo had de Amerikaanse distributeur van bouwproducten BlueLinx Corporation behoefte aan een betere manier om product informatie te managen vanwege haar omvangrijke productaanbod. Legacy systemen konden de complexiteit van alle productlijnen niet meer aan en het bedrijf kwam tot de conclusie dat data kwaliteit essentieel is voor succes. Inmiddels gebruikt BlueLinx de MDM oplossing van Stibo Systems met IBM WebSphere, zodat klanten en leveranciers gemakkelijker zaken met het bedrijf kunnen doen. Bovendien wordt zo de consistentie in het toenemend aantal business kanalen verhoogd, wat belangrijk is voor groei.

“BlueLinx gebruikt de MDM oplossing van Stibo Systems met het IBM WebSphere Commerce platform om haar e-commerce sites af te stemmen op alle andere business onderdelen, zodat een gepersonaliseerde consistente shopping experience via alle apparaten en via ieder klantcontact gecreëerd wordt. Dit zorgt ervoor dat product informatie via alle kanalen consistent is, ongeacht hoe klanten met ons in contact komen,” zei Jim Desmond, director e-commerce en marketing bij BlueLinx.

Key Punten
Retailers zetten MDM in om een rijke, bevredigende winkelervaring te bereiken voor alle kanalen en om meer controle te krijgen op master data voor multichannel succes. Door STEP Trailblazer van Stibo Systems te combineren met IBM WebSphere Commerce, kunnen retailers beschikken over nauwkeurige product en klantinformatie en dit inzetten voor bijvoorbeeld websites, gedrukte catalogi en Enterprise Resource Planning (ERP) systemen.

Een recent rapport van Forrester Research voorspelt dat in 2017 het Internet de helft van alle retail aankopen in de detailhandel op een of andere manier zal beïnvloeden via functies als store locators, prijsvergelijkingen, beoordelingen en recensies. Want meer en meer consumenten zullen eerst een e-commerce website raadplegen voordat zij naar een winkel gaan, of zelfs met een smartphone in hun hand naar een winkel gaan. Retailers moeten zich dan ook bewust zijn wat dit voor hun business kan betekenen.

IBM WebSphere Commerce software is het toonaangevende klantinteractie platform dat naadloos cross-channel commerce via alle touchpoints garandeert – inclusief mobile, social en in-store. Via één krachtig platform biedt WebSphere Commerce voor ieder business model een ervaring op maat om klanten te binden en de verkoop te bevorderen.

STEP Trailblazer stelt gebruikers in staat om nog meer en sneller te profiteren van hun MDM initiatieven via een centraal platform. STEP zorgt voor functionele verrijking, sterke data modelering, en krachtige workflow mogelijkheden, terwijl het proces van verzamelen en consolideren van  operationele informatie van diverse bronnen en formats gestroomlijnd wordt.
Citaat IBM
“Om aan de verwachtingen van de consument te blijven voldoen, moeten retailers een gepersonaliseerde shopping experience bieden, waarbij ieder klantcontact ertoe doet,” zei Pete Wharton, product marketing manager bij IBM ExperienceOne. “IBM en Stibo Systems begrijpen het belang van klantbinding op ieder moment in het verkoopproces. Samen zullen we retailers helpen bij het verhogen van klant loyaliteit en omzet.”

Citaat Stibo Systems
“Nauwkeurige product informatie via alle kanalen is essentieel voor een optimale shopping experience en voor klant- en merkloyaliteit,” zei Greg Wong, senior vice president van Stibo Systems Amerika. “Door de STEP oplossing van Stibo Systems te combineren met het toonaangevende e-commerce platform van IBM, beschikken retailers over real-time, consistente en zeer nauwkeurige operationele informatie over producten, leveranciers en klantvoorkeuren, zodat zij omzetten kunnen verhogen en risico’s verlagen.”