ICT-kosten iPS 30% gereduceerd door Avantage

Capelle aan den IJssel, 13 augustus 2013, iPS is een wereldwijde speler op het gebied van werving, selectie, uitzending en verloning van personeel in de technische en maritieme industrie. Het werd 25 jaar geleden opgericht. iPS telt ongeveer honderd personeelsleden, verdeeld over vijftien kantoren over de hele wereld met Capelle aan den IJssel als middelpunt van het mondiale netwerk. De wereld van iPS draait 24 uur per dag, zeven dagen per week en 365 dagen per jaar. ICT is de ruggengraat van het bedrijf. iPS wilde ontzorgd worden én kosten besparen. Avantage werd de nieuwe ICT-partner van iPS.
Bij iPS gebeurt bijna alles digitaal, het ICT-systeem moet dus altijd en overal werken. Alleen niet tegen elke prijs. De vorige ICT-partner had een platform geleverd met een aantoonbaar duurdere kostenstructuur.
Single Point Of Contact
iPS wilde naar één ’Single Point Of Contact’. Alles bij één partij, inclusief het licentiebeheer. De helpdeskfunctionaliteit moest buiten de deur verhuizen, waardoor
iPS zelf intern alleen een ‘service level manager’ nodig heeft.
”De cijfers onderschrijven de succesvolle samenwerking. De helpdesk van Avantage kreeg in de eerste maanden 200 vragen per maand, inmiddels zijn
dat er nog maar zeventig. En niet onbelangrijk: de kosten voor ICT zijn door dit nieuwe contract met dertig procent gereduceerd!” aldus iPS-directeur Rob Kooijmans.
30% reductie
Gekozen is voor het “Alles in één beheer”concept, een succesvol concept voor organisaties in het MKB- segment. Avantage verzorgt niet alleen het volledige beheer, maar draagt ook het risico bij verstoringen. Er is zodoende een gezonde prikkel om het direct goed te doen. Op basis van statistische gegevens weten wij exact hoeveel tijd bepaalde beheeracties kosten en kunnen daardoor een veel lager risicoprofiel hanteren. Dit in tegenstelling tot beheermodellen waarbij verstoringen en kleine aanpassingen direct leiden tot hoge facturen en substantieel hogere risicoprofielen doorbelast worden. Ondernemers streven naar budgeteerbare ICT en Avantage speelt hier op in.
Over iPS
De belangrijkste activiteit van iPS is het rekruteren, contracteren en verlonen van personeel overal ter wereld. Sinds 1988 biedt iPS personeelsoplossingen in de maritieme- en baggerindustrie. Sindsdien heeft iPS zijn expertise uitgebreid naar andere sectoren waaronder offshore, olie & gas, tunnelling, en scheepsbouw. Het hoofdkantoor van iPS is in Capelle aan den IJssel, maar het bedrijf heeft tal van agentschappen in het buitenland waaronder in het Verenigd Koninkrijk, Australië, de Verenigde Arabische Emiraten, Mexico, Dubai, België, Schotland en meer. Dankzij ons brede internationale netwerk bieden we personeelsoplossingen overal, op elk moment.
Voor meer informatie: www.ipspowerfulpeople.com
Over Avantage
Avantage heeft in haar 23-jarig bestaan een uitstekende naam en positie verworven in de ICT-markt. Avantage is met haar circa 100 medewerkers een kwalitatief hoogwaardige dienstverlener op het gebied van netwerk-infrastructuur. Zowel projectmatig als op het gebied van beheer.
De medewerkers van Avantage hebben een hoog kennisniveau en zijn allen gecertificeerd op verschillende gebieden. Het bedrijf beschikt bij haar partners over hoge partnerstatussen, waaronder Microsoft, Novell, Citrix, RES Software, VMware, HP, Dell, EVault en Aerohive. Voor meer informatie: www.avantage.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.