Industry Wire

Geplaatst door Dept

IFAW en Dept starten samenwerking voor digitale campagnevoering

AMSTERDAM – International Fund for Animal Welfare (IFAW) redt en beschermt bedreigde dieren, populaties en leefgebieden over de hele wereld met uiteenlopende projecten. Om de internationale digitale campagnevoering te optimaliseren, is de non-profitorganisatie een samenwerking gestart met digital agency Dept. 

IFAW heeft gekozen om haar digitale marketingactiviteiten gedeeltelijk onder te brengen bij Dept en optimaal gebruik te maken van de beschikbare specialistische kennis en kunde. De digitale campagnes worden gestroomlijnd en gecentraliseerd, waardoor budgetten slimmer ingezet worden en een eenduidige strategie wordt gevolgd met een grotere consistentie in lokale berichtgeving. Via search en social media worden verschillende projecten van de non-profitorganisatie onder de aandacht gebracht in Nederland, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

Rutger Lunenburg, digital marketing officer Europa van IFAW: “We kunnen meer agility en flexibiliteit behalen dankzij het betrekken van een agency bij de uitvoer van onze digitale campagnes. Zeker als het noodlot toeslaat en een plotselinge (natuur)ramp zich voltrekt, is dit van groot belang voor de juiste respons. Omdat Dept multidisciplinair talent in huis heeft en in verschillende landen actief is, is het voor ons de perfecte partner.”

“Dept zet zich met verschillende initiatieven ook in om mens en natuur te helpen via ons Dept Cares programma. Het ondersteunen van non-profitorganisaties is eervol en motiveert ons”, vertelt Daniel Muller, account manager bij Dept. “We zijn blij dat we ons steentje in digitale vorm mogen bijdragen aan IFAW’s campagnes en projecten.”

Over Dept

Hi, wij zijn Dept – digital agency voor creativiteit, technologie en data. Wij helpen onze klanten met het bouwen en versnellen van hun digitale business door leidende digitale producten, diensten en campagnes te ontwikkelen. In Nederland werkt ons team van 500 Depsters dagelijks vol trots voor prachtige merken als bol.com, Eneco, Bugaboo, ABN AMRO, Univé verzekeringen en De Nederlandse Loterijen. www.deptagency.com/nl-nl.

Over IFAW (International Fund for Animal Welfare)
IFAW (International Fund for Animal Welfare) is een wereldwijde organisatie die helpt om mensen en dieren samen in balans te laten leven. Wij zijn mensen met multidisciplinaire achtergronden – experts en gewone betrokkenen – actief in zeeën, oceanen en in meer dan 40 landen over de hele wereld. We redden dieren, rehabiliteren ze, en laten ze weer vrij in de natuur. Ook herstellen en beschermen we hun natuurlijke leefomgeving. De problemen die we aanpakken zijn urgent en ingewikkeld. Oplossingen vereisen een frisse manier van denken en gedurfd handelen. We werken samen met lokale gemeenschappen, NGO’s, overheden en bedrijven. Samen zoeken we naar haalbare en innovatieve oplossingen zodat alle diersoorten kunnen floreren. Hoe we dat doen? Check: ifaw.org.

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht