Independer enthousiast over hybride aanpak voor Oracle Customer Experience-omgeving

De Nederlandse vergelijkingssite Independer gebruikt Oracle Service Cloud voor zijn nieuwe dienst voor het vergelijken van energie-aanbieders. Deze cloudoplossing biedt ondersteuning op het gebied van web, sociale netwerken en contactcenters. Independer gebruikt de Oracle Service Cloud in combinatie met Oracle Siebel, dat als een on-premise platform wordt ingezet. Hiermee is Independer in staat om de klantervaring die geboden wordt verder te optimaliseren.

Independer en Oracle-partner WeSquare implementeerden Oracle Service Cloud in het najaar van 2014 in enkele weken. Mede dankzij het platform vonden alleen al in december 2014 ruim duizend bezoekers een nieuwe energieleverancier.

Met de nieuwe hybride Oracle Customer Experience Applications-omgeving profiteert Independer enerzijds van zijn investeringen in Siebel-technologie, waar het al jaren mee werkt, en anderzijds van het gebruik van Oracle Service Cloud dat zich onder meer onderscheidt door een zeer uitgebreide knowledge-base en self service mogelijkheden voor klanten van Independer. Het bedrijf werkt nu samen met WeSquare en Oracle verder aan het vormgeven van een uniforme architectuur, waarbij de twee Oracle-oplossingen bijdragen aan het creëren van één compleet klantbeeld.

“Het inzetten van de twee Oracle-platforms maakt het voor ons mogelijk te experimenteren met deze uiteenlopende oplossingen die beide helpen bij het zorgen voor een optimale gebruikerservaring. Wat ons betreft is dit experiment nu al geslaagd”, zegt Serge van Lier, Directeur en CFO van Independer.

“Met deze combinatie van bestaande en nieuwe technologie kan Independer goed inspelen op nieuwe initiatieven. Onze Oracle Service Cloud biedt de functionaliteit én schaalbaarheid om pieken in aanvragen en mutaties op te vangen en klanten een optimale ervaring te bieden”, zegt Peter van Maurik, Sales Vice President Western Europe van Oracle.

Oracle Service Cloud helpt organisaties bij het bieden van een consistente klantervaring via web, e-mail, sociale netwerken en contactcenters. Hiermee zijn organisaties in staat hun klantrelaties te versterken en tegelijk efficiënt te werken.

Meer achtergrond:

=/=/=/=/=/=

Over Oracle
Oracle ontwikkelt hardware en software die samenwerkt in de cloud en in uw datacenter. Voor meer informatie over Oracle (NYSE: ORCL), kijk op www.oracle.com.

Handelsmerken
Oracle en Java zijn geregistreerde handelsmerken van Oracle en/of zijn dochterondernemingen. Andere namen zijn handelsmerken van hun respectievelijke eigenaren.