Industry Wire

Geplaatst door Influentials

Influentials haalt € 315.000 aan funding op

Rotterdam, 25 september 2018. Vanaf gisteren is de crowdfundingcampagne voor de Rotterdamse influencer startup Influentials via het platform van Symbid officieel gesloten. De Rotterdamse start-up heeft in totaal €315.000 euro opgehaald, waaronder TheNextWoman crowd fund van Simone Brummelhuis. Via de software van Influentials kunnen bedrijven makkelijk met influencers werken, campagnes managen via de marketplace en toegang krijgen tot belangrijke data. Ze zijn de online schakel tussen bedrijven en influencers.

Met deze investering kan Influentials nu verder gaan ontwikkelen. Het doel is dat de hele workflow van een influencer marketing campagne verloopt via Influentials. Handmatige processen die veel tijd kosten voor bedrijven en influencers zullen volledig worden geautomatiseerd. Influentials werkt via een gestandaardiseerde werkwijze waardoor beide partijen weten waar ze aan toe zijn.

TheNextWoman crowd fund is opgericht in 2014 door Simone Brummelhuis. Het is haar missie om het aantal vrouwelijke investeerders te vergroten omdat die meer investeren in bedrijven die door vrouwen worden geleid. Dit leid tot haar doel van meer succesvolle vrouwelijke ondernemers. TheNextWoman crowd fund is een fonds van 1 miljoen euro gevuld door 75 vrouwelijke investeerders. Onlangs is het investering comité van het crowd fund bijeengekomen en hebben ze laten weten dat ze €15.000 gaan investeren in Influentials. Een logische keuze aangezien Influentials wordt geleid door de 26-jarige vrouw Jolique Möller. Ze zijn enthousiast over het bedrijfsplan en het team.

Wie denkt dat influencer marketing een trend is heeft het mis. Bedrijven zoals Coolblue, HelloFresh en Cluse nemen intern specialisten aan voor influencer marketing. Deze specialisten zijn onderdeel van het marketing team en werken vaak onder de titel ‘influencer marketeer’. Men verwacht dat er in 2020 tussen de 5 en 10 miljard besteed wordt aan influencer marketing wereldwijd.
Over Influentials
Jolique Möller heeft Influentials in 2015 opgericht om de influencer markt makkelijk, schaalbaar en transparant te maken. Influencers koppelen hun socialmedia-kanalen via een API aan de software van Influentials. Hierdoor geven ze Influentials toegang tot publieke data en houdt de software bij hoeveel volgers erbij komen of afvallen. Grote merken zoals Coolblue, L’Oreal en Unilever gebruiken de software inmiddels. De doelstelling is om de cloud-oplossing op wereldwijde schaal aan te bieden.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht