Geplaatst door Infosequre

Infosequre lanceert spannende VR-game om cyberbewustzijn onder medewerkers te verbeteren

Hilversum – 1 oktober 2020Infosequre, het toonaangevende bedrijf in digitale security awareness programma’s en game-based trainingen, kondigt vandaag een nieuwe virtual reality ervaring aan. De ‘virtuele escaperoom’ is een spannende VR-game waarmee organisaties het cyberbewustzijn van medewerkers kunnen verbeteren. De game daagt spelers op een snelle en leuke manier uit om opdrachten met een cyberthema op te lossen. De juiste mix van spelelementen zorgt voor een bloedstollende ervaring.

Het spel duurt ongeveer 10 minuten, is volledig virtueel en bestaat uit een combinatie van actie, quizzen, behendigheid en lef. Gedurende de game komen spelers in een virtuele serverruimte terecht, waar ze via allerlei opdrachten moeten voorkomen dat alle data op de servers worden gewist. Lukt dat binnen de tijd, dan win je de game. De opdrachten bestaan uit realistische uitdagingen die medewerkers ook in hun dagelijkse werk kunnen tegenkomen. Denk hierbij aan het ontdekken van malware en de vertrouwelijkheid van informatie inschatten.

Het spel kan thuis, op kantoor of op een locatie naar keuze worden gespeeld met een onbeperkt aantal spelers. Organisaties die de game op locatie willen spelen, hoeven alleen aan te geven waar ze de game willen spelen. Alle overige werkzaamheden, zoals de introductie en een nabespreking, worden verzorgd door Infosequre. Bovendien wordt bij iedere sessie een cardboard VR-bril meegeleverd. Klanten die een meer uitzonderlijke VR-ervaring willen, kunnen kiezen voor een all-in-one Pico VR-bril. Gezien spelers zich niet in de dezelfde ruimte hoeven te bevinden, is de cyber VR escaperoom volledig coronaproof.

“De VR escaperoom biedt spelers niet alleen een bloedstollende spelervaring, maar zorgt ook voor gedragsverandering dankzij de juiste mix van spelelementen,” aldus Ernst Bouwman, directeur van Infosequre. “Dankzij het bijna filmische verhaal wanen spelers zich de hoofdrolspeler in een virtuele wereld vol digitale dreigingen. Doordat het spel spannend is om te spelen, wordt het onderwerp ‘cyberbewustwording’ op een leuke manier onder de aandacht gebracht. Bovendien zorgt de actieve rol van de gebruiker ervoor dat de intrinsieke motivatie wordt beïnvloed, waardoor de betrokkenheid bij informatieveilig werken toeneemt .”

Het spel is vanaf nu te boeken via de website van Infosequre. De app is vanaf 21 oktober te downloaden via de App Store en via Google Play. Bezoek voor aanvullende informatie de website: https://www.infosequre.com/nl/security-awareness-game.

Over Infosequre
Infosequre levert security awareness programma’s en game-based trainingen op het gebied van informatieveiligheid, waarmee organisaties via een sterke security cultuur meetbare gedragsverandering kunnen bewerkstelligen. Organisaties uit meer dan 100 landen maken gebruik van Infosequre producten. Het portfolio bestaat uit diverse aantrekkelijke, interactieve formats, zoals e-learning, een VR-game, security awareness video’s, een phishing simulatietool, een virtuele cybersecurity escaperoom en een security awareness scan. De oplossingen zijn leverbaar in meer dan 40 talen voor klanten uit diverse sectoren, variërend van ‘s werelds grootste multinationals tot lokale mkb-ondernemingen. Bezoek voor meer informatie www.infosequre.com of volg ons op LinkedIn, Instagram, Twitter en Facebook.