Geplaatst door ING

ING Private Banking introduceert live VR 360 bij golf

ING Private Banking introduceert tijdens het KLM Open een wereldprimeur. Bezoekers kunnen met een virtual reality-bril in 3D realtime meelopen met de flight van golfprofessional Joost Luiten en andere topspelers zoals Bernd Wiesberger en Chris Wood. Hierdoor kunnen zij vanaf morgen live het spel door de ogen van de winnaar van het KLM Open 2013 en 2016 beleven.

Op KLM Open, van 14 tot en met 17 september op The Dutch in Spijk, staat innovatie centraal in de ING Private Banking What’s next Experience. Joost Luiten: “Ik ben er trots op dat ik als eerste speler onderdeel uitmaak van deze wereldprimeur op de European Tour. Een 360 graden camera loopt met mij mee tijdens de flight en brengt in beeld wat ik zie. Van medespelers tot publiek, van de eerste slag tot de laatste putt. Dichterbij het golfspel kun je als publiek niet komen!”

The Next Rembrandt
Naast de VR beleving krijgen bezoekers van de ING Private Banking What’s next Experience in het promodorp de unieke kans om ‘The Next Rembrandt’ te bewonderen, een 3D geprint schilderij dat wereldwijde aandacht kreeg. Het schilderij is gebaseerd op 346 werken van Rembrandt.

VR 360 live is een initiatief van ING Private Banking en wordt mede mogelijk gemaakt door de goede relatie van TIG Sports met de organisatie van de European Tour. Live virtual reality past bij de ambitie van de bank om op een relevante wijze bij te dragen aan de vernieuwing van de golfsport. Vorig jaar introduceerde de bank daarom in samenwerking met de partners van het KLM Open Beat the Pro voor. Samen met de Koninklijke Nederlandse Golf Federatie (NGF) heeft ING Private Banking de populaire Golf.nl app ontwikkeld.

– Einde bericht –

Persinformatie:
Voor meer informatie en (rechtenvrij) beeld- en videomateriaal kunt u terecht op ing.nl/nieuws of volg ons op@INGnl_nieuws.

Profiel ING
ING is een wereldwijd actieve financiële instelling met een sterke Europese basis die bancaire diensten aanbiedt via haar werkmaatschappij ING Bank. De doelstelling van ING Bank is om mensen in staat te stellen steeds een stap voorop te blijven lopen, zowel privé als zakelijk. De meer dan 52.000 werknemers van ING Bank bieden diensten op het gebied van particulier en zakelijk bankieren aan klanten in meer dan 40 landen.

De aandelen ING Groep staan genoteerd aan de beurs van Amsterdam (INGA NA, INGA.AS), de beurs van Brussel en aan de New York Stock Exchange (ADR’s: ING US, ING.N).

Duurzaamheid maakt integraal deel uit van de bedrijfsstrategie van ING. Dit blijkt uit de opname van de aandelen ING in de FTSE4Good-index alsmede in de Dow Jones Sustainability Index (Europe en World), waarin ING tot de meest toonaangevende bedrijven in de bancaire sector behoort.