Inmobi en Starcom kondigen strategische samenwerking aan

Londen, Verenigd Koninkrijk – 18 februari 2015 – InMobi, ‘s werelds krachtigste mobiele advertentieplatform en Starcom MediaVest Group (SMG), het vooraanstaande wereldwijde medianetwerk, kondigden vandaag een strategisch partnerschap aan dat mobiele advertenties in Europa zal aandrijven. Het partnerschap zal de strategische krachten van beide organisaties combineren om alle SMG klanten van best-in-class schaalbare mobiele advertentiediensten te voorzien.
“Voor merken is mobiel is tegenwoordig geen optie meer, maar een vereiste. Dit partnerschap stelt ons in staat om onze klanten de beste, meest vooruitstrevende mobiele oplossingen te bieden. Omdat dit uniek is in Europa hebben we een duidelijk concurrentievoordeel waarmee onze Europese klanten van enorme voordelen en toegevoegde waarde verzekerd zijn”, aldus Iain Jacob, President van EMEA voor Starcom MediaVest Group.
Het partnerschap geeft klanten van SMG niet alleen toegang tot de waardevolle mobiele doelgroepen van InMobi, innovatieve advertentieformats, consumenteninzichten en analytics, en het InMobi Exchange platform, het is ook het begin van een afgeschermde native mobiele advertentiemarktplaats. Deze afgeschermde markplaats zal innovatieve native en video advertentiemogelijkheden leveren aan adverteerders, waarmee SMG schaalbare, op maat gemaakte oplossingen kan ontwikkelen die aan de individuele behoeften van alle Europese klanten tegemoet komen. Als onderdeel van het partnerschap hebben InMobi en SMG een gezamenlijke productcommissie gevormd om de product roadmap van InMobi met de vereisten van SMG klanten te stroomlijnen.
Luc Tran-Thang, President van Frankrijk, België en Nederland voor SMG zegt hierover: “De mogelijkheid om mobiel-georiënteerde strategieën te ontwerpen en leveren zal steeds belangrijker worden voor onze klanten. Toegang tot technologische oplossingen is daarbij cruciaal. Dit partnerschap versnelt onze mogelijkheden om die strategiën op schaal te kunnen leveren”.
Het InMobi mobiele advertentieplatform biedt merken en agentschappen toegang tot meer dan 200 miljoen Europese consumenten via meer dan 100 klantpersona’s. De aangeboden advertentie-ervaringen, waaronder video, native en full-screen advertentie formats, zijn alom erkend in de industrie, onder andere door de MMA Smarties uitreikingen. InMobi heeft recent ook de beschikbaarheid van programmatisch toegankelijke mobiele app publieken op de InMobi Ad Exchange aangekondigd.
“We zijn erg enthousiast over ons partnerschap met SMG en kijken er naar uit om wereldmerken een diversiteit aan advertentiemogelijkheden aan mobiele consumenten te kunnen leveren. Dit partnerschap vernieuwt het leiderschap van InMobi in de mobiele advertentiewereld, zowel wereldwijd als in Europa, en zal een grote rol spelen in het centraal stellen van mobiele campagnes bij het opbouwen van een merk”, aldus Atul Satija, Chief Revenue Officer, InMobi.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.