Industry Wire

Geplaatst door Service for Publishers

Innovatie in het aanleveren van advertenties aan media

Amsterdam, september 2016 Service for Publishers ondersteunt print- en online-uitgevers door het vereenvoudigen van de content- en advertentieverwerking. De afgelopen maanden is het productenpakket vernieuwd en zo aangepast dat het aanleveren van advertenties door adverteerders en het verwerken van deze advertenties door mediapartijen nog eenvoudiger wordt. Er zijn drie grote veranderingen doorgevoerd:

1) Voor online de introductie van Banner2Base.
2) Aanpassing van Ad2Print aan de nieuwe PDF norm.
3) Banner2base en Ad2Print ook gratis beschikbaar.

1) Introductie van Banner2Base
Voor het aanleveren van online advertentiemateriaal door adverteerders bij uitgevers is Banner2Base ontwikkeld. Het programma zorgt ervoor dat de uitgever exact
weet welke status het materiaal heeft: binnen, onderweg, in proef etc. Samen met uitgeverij Vakmedianet is Banner2Base het afgelopen jaar geoptimaliseerd. Behalve
alle bannerformaten kunnen nu ook advertorials worden aangeleverd. Banner2Base controleert direct na het uploaden of banners voldoen aan de wensen van de uitgever.
Bij advertorials kan onder meer het maximum aantal karakters worden ingesteld. Het hele werkproces van reservering tot plaatsing kan daarmee een stuk efficiënter verlopen.
“Online advertentieplaatsingen zijn vaak bewerkelijk qua handelingen en de opbrengsten zijn relatief laag. Dat drukt dan al snel het resultaat van een website”, aldus Jos Koene, directeur van Service for Publishers, “met Banner2Base winnen we weer op efficiency.”

2) Ad2Print instelbaar per titel voor nieuwe PDF norm
Per 1 juli 2016 is binnen de grafische industrie de nieuwe norm voor advertenties als pilot gelanceerd. Voorlopig blijven beide normen naast elkaar bestaan en kunnen bedrijven kiezen welke ze hanteren. Ad2Print, het platform om printadvertenties te verwerken kan inmiddels omgaan met beide normen. Per titel, dus afhankelijk van de norm bij de volgende schakel in het proces (prepress of drukker), kan worden ingesteld of advertenties moeten voldoen aan de oude of de nieuwe norm voor PDF-bestanden. Na de automatische controle zal Ad2Print handelen op basis van de gewenste norm. Koene: “Met Ad2Print maken we het werk van de traffic-afdeling al jaren stukken eenvoudiger. Daarnaast geeft het traffic, sales en management veel meer inzicht met betrekking tot de status van advertentiemateriaal. Door deze toevoeging van normkeuze is Ad2Print ingericht voor de toekomst en kan het de komende jaren weer met veel plezier worden gebruikt!”

3) Gratis beschikbaar
Ad2Print en Banner2Base zijn vanaf augustus 2016 gratis beschikbaar. Voor maximaal drie titels kan de advertentieflow worden gemanaged. Het doel hiervan is om zo ook de kleine uitgeverij te kunnen laten profiteren van handige tools van Service for Publishers, zoals het aanleveren en controleren van advertenties via een centrale uploadmodule. Voor uitgebreidere functionaliteiten zoals het automatisch corrigeren van een PDF of het vergroten van het aantal titels moet worden betaald.

———
Over Service for Publishers
Service for Publishers ondersteunt print- en online- uitgevers bij het efficiënt verwerken
van advertentie- en contentstromen. Ad2Print is in Nederland het grootste advertentie-aanleverportaal.
Inmiddels zijn er meer dan 60.000 advertenties via Ad2Print aangeleverd, gecontroleerd en waar nodig gecorrigeerd.

Daarnaast biedt Service for Publishers mediapartijen en acquisitiebureaus ondersteuning
op het gebied van traffic, content management en procesoptimalisering.
Jos Koene: Tel. + 31 (20) 330 96 70

Voor meer informatie: http://www.serviceforpublishers.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht