Geplaatst door Eyevestor

Aandelenuitgifte door én voor sharefundingplatform Eyevestor

Utrecht, augustus 2022 – Sharefunding- en engagementplatform Eyevestor heeft haar eigen fundingronde geopend voor haar gebruikers en investeerders. Geheel in lijn met het concept van dit innovatieve Nederlandse bedrijf wordt financiering voor groei gegenereerd middels sharefunding. Einde 2019 ging ook een investeringsronde van start, waarbij €250.000 werd opgehaald bij 198 mensen om Eyevestor de eerste push te kunnen geven. Nu, 3,5 jaar later, krijgen alle Eyevestor gebruikers weer de kans mee te investeren. De opbrengst van deze nieuwe sharefundingsactie is bedoeld om de organisatie verder te professionaliseren, het team uit te breiden en de gebruikerservaring te verbeteren. Ook wil het bedrijf een internationaliseringsslag maken.

Pionier Als pionier van sharefunding heeft Eyevestor in de afgelopen drie jaar haar potentie en succes bewezen. In 2021 groeide Eyevestor met 300% en het platform telt inmiddels 24.000 gebruikers die voor iets meer dan 30 mio investeerden in meer dan zeventig ondernemingen. Via het platform kan ieder MKB-bedrijf, startup of scale-up online, digitaal en volledig geautomatiseerd aandelentransacties afhandelen. Niet alleen om de groei en ontwikkeling van bedrijven te financieren maar ook om het laagdrempelig en eenvoudig te maken om investeerders, klanten en medewerkers op elk moment bij het bedrijf te betrekken. Eyevestor is het investerings- & boekhoudplatform voor zowel het aandelenkapitaal als de mede-eigenaren voor elke fase van elk bedrijf.

Practice what you preach
Voor Eyevestor zelf is nu het moment gekomen om op te schalen. CEO en initiatiefnemer Gijs Dalen Meurs ‘De startup fase is voorbij, tijd om op te schalen. Wij zitten natuurlijk met onze neus bovenop de ontwikkelingen en weten precies wat de kracht is van het mede-eigenaar maken van klanten, medewerkers en investeerders. Dus in het kader van practice what you preach beginnen we nu onze eigen sharefundingronde. We willen vooral onze gebruikers de kans en mogelijkheid geven te participeren in onze groei. Om onze ambitieuze expansieplannen te verwezenlijken zullen we straks ook met grotere investeerders gaan praten’.

Noot voor de redactie, niet bestemd voor publicatie
Voor meer informatie, hoge resolutie beeldmateriaal en/of vragen, kunt u contact opnemen met:

Over Eyevestor
Eyevestor is de uitvinder van sharefunding. Het innovatieve Nederlandse platform startte in 2019 met WOK! als eerste organisatie die publiekelijk ging sharefunden. Eyevestor biedt bedrijven de mogelijkheid hun eigen vermogen op een laagdrempelige manier te plaatsen, digitaliseren en verhandelen. De community bestaat zowel uit investeerders (vestors) als ondernemers (eyeventures) en vormt het startpunt voor het samen bouwen aan de succesvolle groei van een bedrijf. Zo worden stakeholders, ambassadeurs. Eyevestor faciliteert duurzame circulaire relaties en draagt als totaaloplossing en marktplaats bij aan zowel financiële vrijheid als liquiditeit in het aandelenkapitaal van MKB ondernemingen. Of je nou tien of duizend mede-eigenaren hebt, alles is digitaal, online en geautomatiseerd. Inmiddels is er meer dan €30 miljoen aan betaalde transacties gesharefund in meer dan zeventig bedrijven die voor meer dan honderd miljoen Euro op eyevestor beheren en administreren.
Zie ook https://platform.eyevestor.com/members/eyeventures/NL_EYE en eyevestor.com .