Industry Wire

Geplaatst door Insight

Insight lanceert wereldwijde merk- en technologie-onafhankelijke helpdesk

Amsterdam, 22 september 2016 – Insight lanceert een wereldwijde helpdeskfunctie waar organisaties altijd en overal een beroep op kunnen doen voor hulp in hun eigen IT-omgeving. Voor een vaste prijs per werkplek krijgen klanten toegang tot IT-experts die zowel technici als de gebruikers van de technologie kunnen helpen. De IT-experts hebben kennis van technologieën op het gebied van computing, opslag en netwerken die de klant in huis heeft. Het nieuwe Managed Services Centre van Insight houdt realtime bij welke IT-uitrusting de klant in gebruik heeft. Op basis daarvan kan de IT-expert de klant optimaal van dienst zijn. Insight is de eerste reseller in Nederland die deze wereldwijde volledig technologie-onafhankelijke helpdesk, inclusief Nederlands sprekende IT-experts, aanbiedt voor een vaste prijs per werkplek.

“Veel IT-bedrijven bieden ondersteuning op bepaalde technologiedomeinen. De praktijk leert dat klanten altijd technologie in huis hebben van verschillende leveranciers. Zelf een eigen IT-support functie of afdeling optuigen en ervoor zorgen dat deze altijd voorzien is van de laatste kennis van alle hard- en softwaredomeinen, is een dure uitdaging voor veel organisaties. Zeker omdat we weten dat werknemers niet de gehele dag gebruikmaken van deze IT-helpdeskfunctie. Dan is het veel kostenefficiënter om een beroep te doen op Insight Managed Services voor een vast bedrag per werkplek. De klant hoeft zich niet meer te bekommeren om personeel of het up-to-date houden van technologiekennis én wordt niet verrast in kosten,“ vertelt Tom Hulscher, Manager Solution Sales van Insight.

Het Insight Managed Service Centre voorziet in IT-ondersteuning die 24 uur per dag en 7 dagen per week beschikbaar is. IT-experts die deel uitmaken van dit Managed Service Centre leveren zogenaamde Level 1 tot Level 3 ondersteuning op het gebied van alle hard- en software technologie. Denk daarbij aan technische ondersteuning voor bijvoorbeeld Microsoft, Cisco en Dell-technologie. Onderdeel van het Managed Services aanbod van Insight is het zogenaamde ‘Asset Lifecycle Management’. Daarmee houdt Insight bij welke IT-uitrusting in gebruik is bij de klant. IT-aankopen worden altijd voorzien van een label (tack) en een ‘image’, zodat zowel de klant als het Insight Managed Services Centre vanuit een overzicht in kaart heeft welke technologie in omloop is.

Over Insight

Insight, in 1988 opgericht in de VS, helpt de business van klanten wereldwijd verder te brengen met behulp van ICT. Het bedrijf voorziet klanten van innovatieve IT-producten en -diensten, waaronder cloud- en werkplekoplossingen, die hen in staat stellen slimmer te werken en zo hun efficiency te verhogen en kosten te reduceren. Insight neemt daarbij desgewenst het gehele traject voor zijn rekening, van het uitbrengen van merkonafhankelijk, strategisch advies tot en met het implementeren van de benodigde oplossing(en), inclusief de bijbehorende eindverantwoordelijkheid. Insight heeft klanten in de sectoren Overheid, Zorg, Zakelijke dienstverlening, Industrie, Hosting en Handel. Het merendeel betreft organisaties met een omvang vanaf 100 tot 10.000 werkplekken. Insight streeft naar een langdurige relatie met klanten, waarbij transparantie, integriteit, respect en een persoonlijke benadering vooropstaan. In 2014 realiseerde Insight met 5.400 medewerkers een omzet van 5,3 miljard dollar. Daarmee was het bedrijf nummer 483 op de Fortune 500-ranglijst van dat jaar. Voor meer informatie: www.nl.insight.com.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht