Geplaatst door Bloomreach

Inter Milaan, Virgin Experience Days en ING spreken tijdens Bloomreach Connect op 29 oktober in Amsterdam

AMSTERDAM — 25 september 2019 — Bloomreach Connect, het Digital Experience-event voor de Bloomreach-community en digital business-professionals in het algemeen, keert op dinsdag 29 oktober terug naar Amsterdam. Toonaangevende organisaties zoals voetbalclub Inter Milaan, ING en cadeau-experience-pionier Virgin Experience Days presenteren in het Muziekgebouw aan ’t IJ hoe zij hun digitale klantervaring transformeren.

De keynote wordt dit jaar verzorgd door ING, dat door consequent in te zetten op een digital first-strategie succesvol uit wist te breiden naar andere Europese landen en momenteel moderne bankdiensten aanbiedt aan een snel groeiend aantal klanten in landen als Spanje, Frankrijk en Duitsland. De nadruk ligt daarbij op gebruiksgemak en een hoge mate van personalisatie. Yzelle Viljoen, Head of Public Web bij ING-DiBa, de Duitse tak van ING, legt uit hoe de bank een moderne, API-first-architectuur inzet om haar klanten waar, wanneer en hoe ze dat ook wensen van dienst te kunnen zijn.

Andere sprekers zijn Travis Perkins, de grootste aanbieder van bouwmaterialen en doe-het-zelf-producten in Groot Brittannië, GrandVision, een internationale retailgigant in optische producten met ruim 30 merken in 44 landen, de innovatieve Zwitserse producent van natuurcosmetica en farmaceutische producten Weleda, en de toonaangevende Britse aanbieder van weerdata The Met Office, dat miljoenen mensen in Groot Brittannië en daarbuiten voorziet van vooruitzichten en rapporten over alles van het dagelijkse weer tot en met de wereldwijde klimaatverandering.

“Ieder bedrijf dat vandaag de dag relevant wil blijven voor zijn publiek, of het nu gaat om B2B of B2C, zal zijn digitale strategie moeten heroverwegen om de technologische trends en het veranderende klantgedrag bij te kunnen benen”, zegt Raj De Datta, CEO en co-founder van Bloomreach. “Tijdens Bloomreach Connect zullen we laten zien hoe bedrijven hun innovatiekracht kunnen versterken door over te stappen op nieuwe, moderne en schaalbare oplossingen die gebaseerd zijn op API’s en microservices. Op die manier kunnen ze hun customer experience naar een aanzienlijk hoger plan brengen, vaak zelfs zonder de gehele IT-infrastructuur te hoeven vervangen.”

Naast presentaties van Bloomreach-klanten staan er keynotes van Bloomreach-CEO Raj Datta, Chief Strategy Officer Brian Walker en Chief Product Officer Arjé Cahn op het programma. Ook zijn er diverse breakout tracks, gericht op een meer technisch publiek. Deze sessies gaan in op onderwerpen als: Headless Commerce for developers, The new Bloomreach SDK for Javascript, Security Configuration Architecture, Content Search – This is how it works under the hood, en meer. De dag eindigt met een exclusieve sneak peek van de Bloomreach product roadmap, gevolgd door de brAwards-ceremonie waar de winnaars van de Bloomreach partner en customer of the year awards bekend zullen worden gemaakt.
Het volledige programma met de sprekers-line-up en informatie over tickets en toegangsprijzen is te vinden op de event-website: https://events.bloomreach.com/connect/amsterdam

Bloomreach Connect Amsterdam wordt gesponsord door Authentic, commercetools, ElasticPath, CapGemini, Ordina, Indivirtual, The Factor E en Open Web.

Over Bloomreach
Bloomreach software stelt retailers, merken, distributeurs, producenten en andere enterprise organisaties wereldwijd in staat om sterk gepersonaliseerde digitale klantervaringen te creëren. Het vlaggenschip-product, Bloomreach Experience (brX), combineert AI-gedreven search- en merchandising tools met een toonaangevend content management systeem (CMS). brX versnelt de conversie, verhoogt de omzet en geeft realtime inzicht voor bedrijfsdoelstellingen. Met een wereldwijd netwerk van gecertificeerde partners bedient Bloomreach honderden grote en middelgrote enterprise klanten, waaronder ING, AholdDelhaize, Randstad, Staples, Guess, Marks & Spencer en FC Bayern München.