Geplaatst door Interactive Intelligence

Interactive Intelligence neemt per direct Brightware over

De Interactive Intelligence Group Inc., leverancier van innovatieve zakelijke IP-communicatie oplossingen, neemt per 1 april 2012 haar Nederlandse implementatiepartner Brightware over.

De 14 werknemers van Brightware worden onderdeel van de bestaande organisatie in Nederland. Interactive Intelligence Nederland bestaat daarmee uit 22 werknemers voor verkoop, marketing en support. Interactive Intelligence Nederland zal de klanten van Brightware in de Benelux blijven ondersteunen. Onder hen zijn bekende namen als Klant Contact Services, SNT en Unirobe Meeùs Groep.

“Deze overname past in onze strategie van groei van onze bestaande vestigingen in de belangrijke internationale markten,” aldus Don Brown, CEO van Interactive Intelligence. “Vanaf de start van onze vestiging in Nederland, meer dan 12 jaar geleden, zijn onze producten goed ontvangen. De Brightware medewerkers zijn uitermate kundig en ervaren op het gebied van implementatie, integratie en support. Zij vormen dan ook een wezenlijk onderdeel van ons succes hier. Onze uitbreiding in de Benelux draagt ook bij aan het creëren van momentum voor onze cloud-based communications-as-a-service aanbod.”
Brightware is gestart in 2008 en vanaf 2009 richten zij zich exclusief op de verkoop, implementatie en integratie van de Interactive Intelligence software in de contact center markt.
Het kantoor van Brightware in Culemborg wordt aangehouden, net als het bestaande kantoor van Interactive Intelligence in Amsterdam. Interactive Intelligence blijft de oplossingen leveren via de bestaande en nieuwe reseller partners alsmede via directe verkoop.
Voor meer informatie met betrekking tot de overname: www.inin.com/Pages/Brightware.aspx.
—-
Over Interactive Intelligence
Interactive Intelligence Group Inc. (Nasdaq: ININ) levert innovatieve software en services voor contact centers, unified communications en business process automation. De oplossingen zijn zowel geschikt voor toepassing op de eigen locatie als via een hosted model. Het bedrijf is gestart in 1994, heeft wereldwijd meer dan 4500 klanten, waarvan ruim 140 in Nederland en staat gepositioneerd in de top 500 van Global Software en Service leveranciers. Interactive Intelligence heeft meer dan 1000 werknemers en een hoofdkantoor in Indianapolis, USA. Er zijn 23 internationale kantoren in Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Europa, het Midden Oosten, Afrika, Azië en Australië. Het Benelux-kantoor is gevestigd in Amsterdam. www.inin.com/nl

Contactpersoon: Jos Mols, Territory Manager Interactive Intelligence, tel +31 6 22 95 94 89.