Geplaatst door Internet Advantage

Internet Advantage start partnership met Webtrekk

Internet Advantage start als eerste partner in de BeNeLux een hechte samenwerking met de internationaal opererende digital intelligence leverancier Webtrekk die recent ook een kantoor heeft geopend in Amsterdam. Met deze samenwerking biedt Internet Advantage haar Europese klanten een oplossing die beter past bij de groeiende analytics behoeftes. Internet Advantage zal haar klanten ondersteunen bij de implementatie en de analyses.

Inzicht in de totale customer journey
Traffic is al lang niet meer de bepalende KPI voor websites. De businessvragen worden steeds complexer en daarmee ook de KPI’s. Het krijgen van inzicht in de totale customer journey wordt steeds belangrijker om de website verder te optimaliseren en daardoor meer winst te behalen. Hierdoor ontgroeien veel websites de gratis Analytics pakketten en gaan zij op zoek naar betaalde oplossingen waarmee zij instaat zijn de website verder te optimaliseren. Van de 10 grootste E-commerce bedrijven in Duitsland gebruikt al een meerderheid Webtrekk.

Internet Advantage en Webtrekk
Internet Advantage is de partnership met Webtrekk gestart om deze complexe businessvragen te beantwoorden met een eenvoudig te implementeren digital analytics platform. In samenwerking met de klant zorgt Internet Advantage voor de juiste implementatie, faciliteert trainingen en ondersteunt bij de analyses.

Word een data driven bedrijf
“Er wordt veel gesproken over big data en optimalisatie van marketing op basis van data optimalisatie, echter weinig bedrijven handelen ernaar. Webtrekk biedt de mogelijkheden voor data driven optimalisatie van campagnes en speelt in op deze groeiende behoefte. Belangrijk is dat data niet wordt gedeeld en er alleen gebruik wordt gemaakt van servers in Duitsland om de privacy te waarborgen”,aldus Lennert de Rijk, Managing Director van Internet Advantage.

Concurrentievoordeel kan alleen worden bereikt wanneer de besluitvorming gebaseerd is op betrouwbare, feitelijke data en niet op intuïtie of onderbuikgevoel. Een data driven cultuur is daarom cruciaal binnen een bedrijf. Webtrekk tilt digital analytics naar een hoger niveau en maakt op ruwe data gebaseerde informatie inzichtelijk voor iedereen binnen een bedrijf. Dit alles met als doel: een data gedreven cultuur creëren om rentabiliteit te verhogen.

Meer weten?
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Sandy Kartopawiro, (Marketing Intelligence Consultant) bij Internet Advantage via telefoonnummer 030-7370481.

Mocht u aanwezig zijn op het Webanalyticscongres op 3 april in Houten, kom dan langs bij de Webtrekk-stand en laat Fred Pellenaars en Spencer Altman uw businessvragen beantwoorden.