Industry Wire

Geplaatst door Upcoming.nl

Internetfenomeen Namespotting geadopteerd door Upcoming.nl

Het door merknamenspecialist Hans Prummel opgezette Namespotting is al 5 jaar een Nederlands online verschijnsel, waarbij door zogenoemde ‘namespotters’ opmerkelijke merknamen worden verzameld. Eind 2016 bundelde Hans Prummel (De Naamafdeling) samen met mediaondernemer Richard Otto (Tens Media) de 500 leukste, slimste, merkwaardigste en meest opvallende merk- en bedrijfsnamen in het boek Namespotting, met onder andere pedicure Bel me Teen, Cafetaria Hans & Frietje, Bakkerij Slager en Beenhakker revalidatiemiddelen.

Begin dit jaar werd wolwinkel Wolhalla door de Namespotting-juryleden, waaronder Erik de Zwart, Henkjan Smits en Wim Ubachs verkozen tot ‘Namespotting Naam van het jaar’. Wolhalla nam het stokje over van 2015-naamwinnaar mollenbestrijder ‘De laatste hoop’.

Initiatiefnemers Otto en Prummel hebben nu besloten om #Namespotting een eigen leven te laten leiden door middel van een samenwerking met de zeer populaire trendingtopic website Upcoming.nl (onderdeel van TMG Digital).

Hans Prummel: ‘Upcoming.nl is met ruim 1,2 miljoen maandelijkse bezoekers en potentiële namespotters hét platform om Namespotting vrij te laten. We hopen hiermee dat dit internetfenomeen via het web en social media een eigen leven gaat leiden en ook over de grenzen gaat. Maandelijks maken wij op Upcoming een lijstje met de tien beste gespotte namen’.

De tien beste namen van deze maand zijn nu op Upcoming.nl gepubliceerd.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht