Industry Wire

Intershop en Fenego helpen de fashion merken van Van de Velde bij hun intrede op de Duitse e-commerce markt

Jena, Duitsland, 18 november 2013 – De Belgische lingeriespecialist Van de Velde kiest Intershop en zijn zilveren implementatiepartner Fenego om een e-commerce platform op te richten als basis voor al zijn online verkoopkanalen. Het eerste online shopproject van Van de Velde is nu live gegaan – een e-commerce platform voor zijn kleinhandelsnetwerk waaronder Rigby & Peller voor de grote Duitse markt – met een geplande uitrol in andere landen in de nabije toekomst.

Lingeriegroep Van de Velde, eigenaar van wereldwijd erkende lingeriemerken zoals Marie Jo, PrimaDonna en Andres Sarda, behaalde een omzet van meer dan € 182 miljoen in 2012. Na een reeks recente acquisities wil de groep haar online verkoopsystemen bundelen en haar klanten de hoogste kwaliteitservaring bieden zowel on- als offline. Met het platform Intershop 7 beschikt de groep over een krachtige high-end e-commerce oplossing die haar zal helpen om haar online verkoopdoelstellingen te bereiken en te focussen op een uitrol van al haar kleinhandelsmerken

Philippe Vertriest, Business Development Director van Van de Velde, maakte voor het eerst kennis met Intershop en zijn implementatiepartner Fenego in 2012. Het lingeriebedrijf zocht een manier om zijn netwerk van fysieke winkels op het internet beter bereikbaar te maken, en dit via verschillende kanalen. Wat gaf de doorslag om te kiezen voor Intershop? Intershop 7 voldeed het best aan de platformvereisten van Van de Velde: ervaring in mode en expertise in verschillende valuta’s en talen. Fenego bleef het belangrijkste contactpunt van het bedrijf tijdens het project, en in minder dan een jaar tijd werd de invoering van de eerste webshop een feit.

De focus van Van de Velde is exclusief gericht op het luxe lingerie segment en winkels die investeren in klantenservice Ze willen bijdragen aan de competitieve kracht van de winkel en investeren in het vergroten van het consumentenvertrouwen in hun merken.

Hun doel is om deze strategie online te vertalen. Zo heeft de Duitse online shop van Rigby & Peller een ‘styling window’ dat de klant toelaat om door de informatie te bladeren en de juiste lingeriekeuze te maken, naargelang lichaamsvorm of gelegenheid (bv. bruidslingerie). Ook krijgt de klant online advies, bijvoorbeeld, over welke lingerie je het best draagt onder een bepaald type jurk. Bovendien worden cross- en upselling elementen gebruikt die bijpassende items voorstellen binnen de respectieve lingeriecollecties.

De perfecte pasvorm vinden is een credo in de modebranche en om daarin te slagen, duiken packshots van modellen op die de geselecteerde sets dragen wanneer shoppers hun cursor over de productafbeeldingen bewegen. De klanten kunnen ook producten als favorieten toevoegen of verschillende items vergelijken in een vergelijkingstabel – een soort virtuele paskamer waarin ze items verzamelen om daarna een definitieve aankoopkeuze te maken.

Consumenten hebben toegang tot deze virtuele shopwereld via zowel een klassieke desktopcomputer als mobiele toestellen. Dankzij de verwerving van het Trusted Shops-certificaat, krijgen klanten ook leveringsgarantie van hun pakket, een bewijs van het engagement van het bedrijf om hoge kwaliteit te leveren op alle niveaus.

Philippe Vertriest, Business Development Director bij Van de Velde zegt: “Door onze e-commerce strategie te bundelen met de hulp van Intershop en Fenego, kan Van de Velde bestaande klanten online bereiken, maar nog belangrijker, ook nieuwe klanten, door hen een multi-channel ervaring te bieden.”

Over Van de Velde
Van de Velde NV is een toonaangevende marktspeler in de sector van de luxueuze en modieuze vrouwenlingerie. Van de Velde is overtuigd van een langetermijnstrategie gebaseerd op het uitbouwen en ontwikkelen van de merken rond het Lingerie Styling-concept (pasvorm, stijl en mode), voornamelijk in Europa en Noord-Amerika.

Over Fenego
Als Pan-Europese Intershop implementatie partner, implementeert Fenego high-end B2C en B2B e-commerce oplossingen op basis van de Intershop 7 (en voorafgaande versies). Zo zijn we reeds verscheidene jaren succesrijk in België, Nederland, Luxemburg, Scandinavië, Duitsland en Frankrijk. We werken nauw samen met onze klanten om hun online business strategie verder te ontwikkelen en promoten op zowel hun eigen als op hun buitenlandse afzetmarkt.

Fenego heeft een ruime ervaring in Retail, de uitgeverij – media industrie, de modesector en consumenten electronica. Ook klanten in de diverse andere sectoren kunnen rekenen op onze brede omni-channel ervaring. Onze IT-geörienteerde aanpak en diepe domeinkennis plaatst ons in de ideale positie om onze klanten geschikt bij te staan tijdens hun traject tot het optimaliseren van hun online aanwezigheid.

 

Binnen onze groep van e-commerce bedrijven, stellen we +/- 300 Java en e-commerce experten te werk en dit verspreid over 3 landen. We zijn dan ook trots op het feit dat meer dan 25 tevreden e-commerce klanten beroep doen op onze expertise. Met onze hoofdzetel gevestigd te Hasselt, centraal gelegen in de driehoek Duitsland, Nederland en België, kunnen we rekenen op een team van open-minded, meertalige en multiculturele specialisten – Perfectie in uitvoering, klanten verbondenheid en innovatie zitten dan ook diep ingeworteld in ons corporate DNA.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht