Industry Wire

Geplaatst door WebArchitects

Jeroen van der Geest lanceert eerste boek

Eerste Hulp Bij Webshop belooft een waar succes te worden als bijbel voor een ieder in de E-commerce business. In het boek worden alle aspecten behandeld die komen kijken bij het opzetten van een webshop. Welke zaken zijn een must en met welke facetten dien je rekening te houden wanneer je je als ondernemer in de online wereld gaat begeven? Van der Geest geeft in Eerste Hulp Bij Webshop antwoord op deze vragen als expert in de E-commerce branche. Zijn stijl wordt gekenmerkt door duidelijke, simpele en informele taal, wat het boek voor zowel novices als experts aantrekkelijk maakt.

Waarom dit boek?
Van der Geest vertelt over zijn boek: “De afgelopen jaren zijn de uitgaven van online shoppers explosief gestegen. Met de komst van het internet en de ontwikkelingen die de techniek blijft doormaken, wordt het voor veel ondernemers steeds belangrijker om op het internet aanwezig te zijn. Zeker wanneer ze kijken naar de concurrentie; voor retailers worden de ‘bricks’ langzamerhand vervangen door de ‘clicks’. Als je als bedrijf niet wordt gevonden op het internet, dan besta je niet. Maar niemand die je vertelt hoe je dat het beste aan kunt pakken. Met Eerste Hulp Bij Webshop hoop ik een iedere geïnteresseerde te kunnen informeren over relevante aspecten wanneer je een webshop wilt opzetten.”

Na eerdere aankondigingen van het te verschijnen boek, bleek een groot enthousiasme te leven bij ondernemers in E-business. Voorzien van een voorwoord geschreven door Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org, belooft het boek een waardevolle toevoeging te zijn voor de online markt. Jongen: “Als een mindmap in boekvorm, stipt Eerste Hulp Bij Webshop de creatieve uitdagingen aan waarmee iedere (web)winkelier zich geconfronteerd ziet.”

Naast de meest actuele informatie en feiten over de online economie, bevat het boek tevens een uitgebreide uitleg van veelgebruikte begrippen in de wereld van het World Wide Web, en geeft het tips over te benaderen bedrijven voor behandelde aspecten. Met de lancering van het boek wordt geheel in stijl van e-commerce, een bijbehorende website gelanceerd waar het boek te bestellen is: www.eerstehulpbijwebshop.nl. Het boek is geïllustreerd door de getalenteerde illustrator Zeptonn. Met een verkoopprijs van €10 is het boek een mooie tip voor de feestdagen. Eerste Hulp Bij Webshop is vanaf 26 november 2010 te koop bij de betere boekhandel en online.

Over de auteur
Jeroen van der Geest (1972) is ondernemer en uitvinder. Hij schreef op 15-jarige leeftijd zijn eerste applicatie in Sinclair BASIC op zijn ZX Spectrum 48k. Tien jaar later, in 1998, bouwde hij in drie
weken, met 126 blikjes Coca- Cola en 21 pizza’s, zijn eerste webwinkel. Weer tien jaar later en 500
succesvolle webshopimplementaties verder, is hij een absolute autoriteit op het gebied van E-commerce in Nederland en daarbuiten. Van der Geest spreekt graag op congressen en houdt wel
van een relletje; twee zaken die hij combineert met het creatief directeurschap van zijn bedrijf WebArchitects in Amsterdam. Hij schreef Eerste Hulp Bij Webshop als een handvest voor creatieve ondernemers en startende webwinkeliers.

Over WebArchitects
WebArchitects uit Amsterdam is hét full service internetbureau van de Benelux en helpt bedrijven hun online ambities te realiseren. Als E-business specialist ontwerpen wij onderscheidende designs, ontwikkelen wij aantrekkelijke webwinkels en interactieve marketingcampagnes. Tevens leveren wij effectieve en kostenbesparende integratieoplossingen. WebArchitects is hoofdsponsor van de Webwinkel Vakdagen 2011. Klanten zijn onder andere Expresso Fashion, Barts Winter Essentials, Fleurop, Ricoh, Paagman, Maccity en Nobel.

WebArchitects BV
Joop Geesinkweg 999
1096 AZ Amsterdam
T: 020-6717171
E: info@webarchitects.nl
W: www.webarchitects.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht