Industry Wire

Geplaatst door MassiveMusic

Joe Belliotti, voormalig Head of Global Music bij The Coca-Cola Company, nu CEO van MassiveMusic Noord-Amerika

30 september 2021 – Vandaag heeft MassiveMusic de benoeming aangekondigd van Joe Belliotti, voormalig Head of Global Music bij The Coca-Cola Company, als CEO van MassiveMusic Noord-Amerika. Met de komst van Belliotti zal het toonaangevende wereldwijde creatieve muziekbureau ’s werelds meest gerenommeerde merken nog strategischer en effectiever ondersteunen met de emotionele kracht van muziek en geluid.

De aanstelling van Belliotti komt na de recente overname van MassiveMusic door Songtradr, het grootste platform voor B2B-muzieklicenties ter wereld. Die deal, waarbij MassiveMusic sinds juni 2021 de B2B Music Services Division van Songtradr leidt, biedt merken en bureaus de mogelijkheid hun marketing impact aanzienlijk te vergroten. Ze kunnen nu op één plek terecht voor al hun behoeften op muziekgebied: van artiesten, muzieklicenties en muziekbeheer tot op maat gemaakte composities en sonic branding, voice, tech, data en realtime inzichten.

De afgelopen 20 jaar heeft Belliotti veel merken ondersteund bij het stimuleren van hun bedrijfswaarde en het vormgeven van hun cultuur. Met die expertise zal Belliotti het leiderschapsteam van MassiveMusic nog verder versterken. Daarmee speelt het muziekbureau ook in op de groeiende vraag van Amerikaanse merken, die zich willen onderscheiden in de huidige volle markt.

Belliotti heeft jarenlange ervaring in het opzetten van internationaal schaalbare strategieën, partnerschappen en initiatieven. Zo was hij bij The Coca-Cola Company verantwoordelijk voor wereldwijde campagnes, waaronder de FIFA World Cup, de Olympische Spelen, Share a Coke and a Song, Product (RED) en de American Music Awards.

Bij het leiden van de kantoren in New York en Los Angeles, zal Belliotti zich voornamelijk richten op het maximaliseren van het groeipotentieel van MassiveMusic in Noord-Amerika. Samen met zijn team gaat hij merken helpen hun strategie te versterken en effectiviteit te vergroten door middel van muziek en geluid; van music partnerships, muziekbeheer, op maat gemaakte composities, strategische sonic branding, muzieklicenties, voice, artiesten, tech, data en realtime inzichten.

Joe Belliotti, CEO MassiveMusic Noord Amerika, over zijn benoeming: “Merken zien tegenwoordig in dat een met data onderbouwde strategische benadering van muziek en geluid een concurrentievoordeel geeft bij het opbouwen van relaties met het publiek, het stimuleren van zaken en het vormgeven van cultuur. Bij Coca-Cola kwam ik in aanraking met MassiveMusic en zag ik voor het eerst hun unieke aanbod, bereik en expertise. Ik kijk er enorm naar uit om een team te mogen leiden van onmiskenbaar getalenteerde muziekexperts en merkbouwers. Ons uiteindelijke doel is om de complexiteit van muziek en geluid voor CMO’s, merkteams en hun bureaupartners te blijven vereenvoudigen en hen te helpen bij het creëren van impact.”

Hans Brouwer, CEO en oprichter van MassiveMusic, vult aan: “De groei van MassiveMusic is gedreven door onze missie om merken en bureaus te helpen hun verhalen naar een hoger niveau te tillen. Door de kracht van muziek en geluid, maar vooral door onze medewerkers zelf. Noem me bevooroordeeld, maar ik heb nog nooit zo’n toegewijde groep mensen gezien. Nu Joe Belliotti officieel aan boord is als CEO van MassiveMusic Noord America, heb ik er alle vertrouwen in dat we ons trackrecord als toonaangevende muziek- en geluidspartner voor ’s werelds meest innovatieve en iconische merken en bureaus zullen blijven uitbreiden.”

Sinds 2000 heeft MassiveMusic een sterke, internationale aanwezigheid ontwikkeld met zeven kantoren over de hele wereld; waaronder de opening van MassiveMusic kantoren in New York in 2005 en in Los Angeles in 2008. Wereldwijd wordt er nauw samengewerkt tussen de diverse kantoren. Na te hebben gewerkt voor merken als Apple, Colgate, Oreo, Nike en Heineken blijft MassiveMusic internationaal groeien.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht