Geplaatst door Twitter

De juiste Tweets op het juiste moment

Twitter draagt bij aan het publieke debat door op het juiste moment de juiste Tweets te laten zien. De tijdlijn moet een up-to-date reflectie zijn van gesprekken die op dat moment op Twitter gevoerd worden.

Het is gebleken dat gebruikers Twitter nog relevanter en nuttiger vinden als de standaard instelling ‘toon de beste Tweets eerst’ toegepast wordt. Dit blijkt uit het feit dat ze Twitter vaak gebruiken, op andere Tweets reageren en ons laten weten dat ze blij zijn met hoe de tijdlijn werkt.

Wij streven een balans na tussen de meest recente en de meest belangrijke Tweets, maar weten dat dit niet altijd perfect lukt. We hebben van gebruikers gehoord dat ze bij belangrijke gebeurtenissen of het laatste nieuws liever Tweets zien in omgekeerde chronologische volgorde of zelfs alleen de meeste recente.

Manage de tijdlijn
Op basis van feedback die we hebben ontvangen, worden sinds een paar maanden de berichten omgekeerd chronologisch weergegeven als ‘toon de beste Tweets eerst’ geselecteerd is.

Sindsdien zijn we hard aan het werk geweest met het ontwerpen van een makkelijke manier om de tijdlijn zo aan te passen dat je de meest recente Tweets kunt zien wanneer jij dat wilt.

Vanaf deze week kunnen iOS gebruikers het ‘sparkle’ icoontje bovenaan hun tijdlijn aantikken om te zien waarover er op dit moment getwitterd wordt. Als je later opnieuw naar je tijdlijn kijkt, zul je juist weer de Top Tweets zien zodat je weer helemaal bij bent.

De laatste paar maanden hebben we tests uitgevoerd en we zien dat bepaalde gebruikers nu vaker naar hun tijdlijn kijken. Waarschijnlijk komt dat doordat ze Twitter nu nuttiger, informatiever en leuker vinden. Het gaat hier om gebruikers die voorheen de optie ‘toon de beste Tweets eerst’ uit hadden gezet.

Zoals we al eerder hebben aangekondigd, zal met deze nieuwe, makkelijk toegankelijke optie de ‘toon de beste Tweets eerst’ instelling vervallen.

We willen je de meest belangrijke Tweets laten zien en soms zijn dat simpelweg de meest recente. We blijven zoeken naar manieren die jou je tijdlijn laten indelen hoe jij wilt–zodat je ziet wat jij belangrijk vindt.

Over Twitter
Twitter, Inc. (NYSE: TWTR) is wat er momenteel gebeurd in de wereld. Van belangrijk nieuws en entertainment van sport tot politiek, van grote events tot dagelijkse interesses. Als het gebeurt, gebeurt het eerst op Twitter. Twitter is waar het hele verhaal zich uiteen zet met live commentaar en waar live events tot leven komen zoals nergens anders. Twitter is beschikbaar in meer dan 40 talen over de gehele wereld. Toegang tot het platform is Twitter.com, mogelijk op diverse mobiele devices en via SMS. Voor meer informatie, bezoek about.twitter.com of volg @twitter. Voor meer informatie over het downloaden van de Twitter en Periscope apps, bezoek twitter.com/download en periscope.tv