Kaseya neemt Scorpion Software over

Amsterdam, 13 augustus 2014 Kaseya, leverancier van IT-systeembeheersoftware, neemt Scorpion Software over, een leverancier van geïntegreerde tweefactor-authenticatie-, single sign on- en wachtwoordbeheeroplossingen. De toevoeging van de AuthAnvil-producten van Scorpion Software aan de oplossingen van Kaseya zorgt voor een cloud-gebaseerd IT-beheer- en security-aanbod dat nog niet bestaat.

Organisaties hebben vandaag de dag te maken met steeds meer uitdagingen op het gebied van veilige toegang tot informatie. Zij moeten hun werknemers veilige en eenvoudige toegang bieden tot een toenemend aantal applicaties – en dat vanaf elk device en overal. Daarbij moeten ze deze taken ook efficiënt beheren. Tegelijkertijd worden in dit ‘always-on’ mobiele tijdperk steeds vaker inloggegevens gestolen of onvoldoende beschermd. Ongeautoriseerde toegang tot gevoelige data kan leiden tot financiële verliezen en reputatieschade. Het kan er zelfs voor zorgen dat bedrijven boetes krijgen voor overtredingen van de privacywetgeving. Het is dus noodzakelijk belangrijke data met de best mogelijke beveiliging te beschermen. Dat organisaties en werknemers de groeiende hoeveelheid login-gegevens eenvoudig kunnen beheren, is eveneens van groot belang voor de efficiëntie en naleving van security-policy’s.

Identity- en access-management is een belangrijk onderdeel van het takenpakket van een MSP en van een IT-afdeling. Scorpion Software is de enige identity- en access-oplossing die geïntegreerde tweefactor-authenticatie biedt met wachtwoordbeheer en single sign on. Bedrijven zijn hiermee snel en eenvoudig in staat veilige toegang tot alle applicaties te bieden en te beheren. Met het hoogste beveiligings- en efficiëntieniveau.

“Identity- en access-management zijn van enorm groot belang geworden. Als gevolg van identiteitsdiefstal en ongeautoriseerde toegang zoeken bedrijven wereldwijd naar oplossingen die hun systemen en gevoelige data beschermen tegen aanvallen”, zegt Yogesh Gupta, President en CEO van Kaseya. “Meer dan vijfhonderd klanten over de gehele wereld, waaronder ook in Nederland, gebruiken de beproefde AuthAnvil-producten van Scorpion Software. Door de overname van dit bedrijf bieden we onze klanten de meest uitgebreide en geavanceerde oplossing die er is om deze uitdagingen aan te pakken – en dat naadloos geïntegreerd met hun Kaseya-IT-beheerproduct.”

“De combinatie van Scorpion Software en Kaseya creëert een enorm krachtig platform voor het beheren en beveiligen van onze volledige IT-omgeving”, zegt Scott Brown, President van TimbukTech, Inc. “Als gezamenlijke klant van beide bedrijven zien we in de samenvoeging van deze oplossingen veel toegevoegde waarde. Voor Kaseya is dit een slimme overname. Wij kijken uit naar de wegen die Kaseya met zijn IT-beheer- en security-portfolio in de toekomst nog in slaat.”

De AuthAnvil-oplossing voegt een aantal belangrijke features toe aan de IT-beheeroplossing van Kaseya.

• Single Sign On (SSO) – Biedt één login voor alle applicaties. Dat bespaart tijd en omzeilt de uitdagingen op het gebied van security en efficiëntie, die komen kijken bij de wildgroei van wachtwoorden.
  • Webgebaseerde SSO – Automatiseert internetlogins die single sign on niet ondersteunen.
  • Veilige remote access – Biedt een veilige verbinding met informatiebronnen binnen het bedrijf vanaf nagenoeg elke denkbare locatie.
  • Multifactor-authenticatie – Controleert de identiteit van de persoon op het moment van inloggen.
  • Credential-management – Structureert en beheert wachtwoorden op een centrale plaats voor werknemers en klanten.
  • Compliance – Stelt organisaties in staat compliant te zijn en te voldoen aan auditeisen voor PCI, HIPAA, SOX, CJIS en andere standaarden.
  • Wachtwoordautomatisering – Automatiseert het verstrijken en veranderen van wachtwoorden, zowel on-premise als online
  • Wachtwoordcontrole – Stelt gebruikers in staat compliant te zijn en inzicht te krijgen in wachtwoordtoegang.

Door de combinatie van de technologieën van Kaseya en AuthAnvil biedt Kaseya de eerste uitgebreide en geïntegreerde security- en IT-beheer as a service-oplossing in deze branche.

Kaseya zet de technologie van Scorpion Software ook in om haar eigen productportfolio te voorzien van de hoogst mogelijke niveaus van beveiligde toegang.

“Wij zijn heel enthousiast over onze aansluiting bij Kaseya, de leverancier van IT-beheersoftware in de cloud voor MSP’s en voor IT-afdelingen binnen ondernemingen”, zegt Dana Epp, oprichter van Scorpion Software. “Wij delen de visie van Kaseya als het gaat om een geïntegreerd cloud-platform voor IT-beheer en -beveiliging. We kijken ernaar uit de nieuwe, gecombineerde oplossing aan te bieden aan onze klanten.”

Kaseya blijft innoveren met zijn complete en geïntegreerde IT-beheeroplossing. Naast alle overnames bepaalt Kaseya ook het tempo in de branche: elke vier maanden introduceert het bedrijf een nieuw product. De overname van Scorpion Software vergroot het leiderschap van Kaseya voor wat betreft de meest complete cloud-gebaseerde oplossing voor MSP’s en het mkb.