Kevin Lamers nieuwe Content Strateeg Buzzcapture

Kevin Lamers is de nieuwe content strateeg van Buzzcapture. De social media analist is de opvolger van Jaap van Zessen, die per 1 juni als media-analist vertrekt naar het Algemeen Dagblad.
Meerwaarde reputatie-analyse aantonen
De afgelopen jaren heeft Lamers mediarapportages gemaakt voor grote A-merken als NS, ING en Heineken en zal naar buiten toe het gezicht worden van Buzzcapture. De monitoringtool bezit een schat aan data die interessant kan zijn voor bedrijven, maar de kunst is de meerwaarde hiervan aan te tonen. De afgelopen jaren heeft Lamers mediamonitoring toegepast voor bedrijven en die focus zal nu verlegd worden naar een breder publiek: “Na bijna twee jaar als accountmanager bij Buzzcapture weet ik op welke manier we een grote toegevoegde waarde zijn voor onze huidige (nationale en internationale) klanten. Door me nu vol te storten op media-analyse en PR mag ik de wereld pro-actief laten zien wat allemaal mogelijk is met data en hoe tof Buzzcapture en ons vakgebied eigenlijk is.”
Lamers is de opvolger van Jaap van Zessen die per 1 juni vertrekt naar het Algemeen Dagblad. Van Zessen: “Met pijn in het hart verlaat ik het warme nest van Buzzcapture, maar ik kon de kans om naar de grootste mediapartij in Nederland te gaan, niet laten schieten. De afgelopen vier jaar is het enorm goed gegaan met Buzzcapture. Het aantal klanten is verdrievoudigd, we zijn veel zichtbaarder geworden dan de afgelopen jaren en we hebben een goed werkende contentstrategie opgebouwd. Mensen weten weer dat je voor data en een goede social media-analyse bij Buzzcapture moet zijn. Als enige partij in Nederland bieden wij naast de tool ook de service van een analistenteam. Dit hebben we mede dankzij aanwezigheid op radio en tv en de online speurtochten naar afvallers van tv-programma’s als Wie is de Mol? en Expeditie Robinsonbereikt. Ik ben blij dat ik het stokje over kan dragen aan Kevin. Hij weet wat bedrijven nodig hebben, is een jongen zonder podiumvrees en het belangrijkste in zijn nieuwe rol: social media is niet alleen zijn werk, maar ook zijn hobby.”
Kevin werkte eerder bij TBWA en Social Embassy: “deze nieuwe rol is een logische volgende stap.” Per 1 juni zal hij samen met Davy Guijt en Judith van der Rijt het Marketing/PR-team gaan vormen bij Buzzcapture.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.