Industry Wire

Geplaatst door Kittyhawk

Kittyhawk lanceert nieuw fashion platform voor YouStyle

YouStyle is samen met internet adviesbureau Kittyhawk gaan kijken naar een nieuwe invulling van de online activiteiten van YouStyle om van een contentplatform gericht op zelfbewuste vrouwen te groeien naar een community voor en door zelfbewuste vrouwen. Kittyhawk heeft vanuit een strategisch advies een online universum voor YouStyle geschetst. Vanuit dit online universum krijgen de YouStyle platformen en social media nu een nieuwe invulling. Onlangs is het nieuwe fashionplatform YouStyle.nl gelanceerd.

Kittyhawk lanceert nieuw fashion platform voor YouStyle

YouStyle gelooft dat een zelfbewuste vrouw een gelukkigere vrouw is, die meer kwaliteit weet te halen uit het leven. Om een bijdrage te leveren aan het zelfbewustzijn van vrouwen is YouStyle twee jaar geleden gestart met het verzamelen, creëren en delen van actualiteiten, opinies en trends rond zaken die vrouwen bezig houden om hen zo te inspireren. Op het blog werd met uitdagende artikelen aandacht besteed aan relevante onderwerpen als zelfontplooiing, ambitie, carrière, lifestyle en natuurlijk fashion. Terwijl Youstyle.nl specifiek inzoomde op de laatste fashion trends door de producten van verschillende webshops en merkten te verzamelen op één online omgeving. En zo als een soort van online winkelcentrum een bijdrage te leveren aan het online shoppen.
Maar het online gedrag van zelfbewuste vrouwen is aan het veranderen, en YouStyle verandert daarom mee.

Kittyhawk's strategie: Van losse platformen naar één online universum voor de community

“We krijgen vaak erg positieve reacties op onze blogartikelen en mogen ons maandelijks verheugen op duizenden bezoekers op onze fashionsite YouStyle.nl”, aldus Laura Hughes, mede oprichtster van YouStyle en één van de bloggers van het YouStyle blog, “maar we merken dat zelfbewuste vrouwen niet alleen maar informatie over carrière, ambities, lifestyle en fashion willen consumeren. Ze zoeken elkaar steeds meer op en willen juist hun ervaringen, meningen en ideeën over met elkaar delen en elkaar zo inspireren.”

Daarom is YouStyle samen met internet adviesbureau Kittyhawk gaan kijken naar een nieuwe invulling van de online activiteiten van YouStyle om van een contentplatform gericht op zelfbewuste vrouwen te groeien naar een community voor en door zelfbewuste vrouwen. Kittyhawk heeft vanuit een strategisch advies een online universum voor YouStyle geschetst. Vanuit dit online universum krijgen de YouStyle platformen en social media nu een nieuwe invulling.

Youstyle nieuwe stijl: persoonlijke shopping experience én social shoppen

Het blog blijft de komende maanden in zijn huidige vorm bestaan en staat garant voor uitdagende en inspirerende opiniestukken. Kittyhawk heeft het fashionplatform YouStyle.nl (http://www.youstyle.nl) een complete metamorfose laten ondergaan. Daarbij blijft het faciliteren van het online kledingshoppen door het bieden van een breed scala aan producten en merken van verschllende webshops belangrijk, maar de belangrijkste focus ligt op een persoonlijke shopping experience. Daarbij is bijvoorbeeld gekeken naar meerdere manieren om door de producten te navigeren, bijvoorbeeld via tags, selecties op meest bekeken, meeste likes, merken, shops, aanbiedingen en meer. En om favoriete modeartikelen snel terug te vinden, kunnen op YouStyle vanaf nu in een persoonlijke kledingkast bewaren, handig bij het oriënteren op de eigen must-haves van het komende seizoen. Bovendien zoeken de YouStyle stylistes continu perfecte mix & match producten, komen dagelijks met trend- en producttips, stellen periodiek een must-have pagina samen met de trendy jeans, jasje, t-shirt, jurk, topje en schoenen en wekelijks modetips geven, zodat bezoeksters 24/7 een soort ‘personal stylist’ bij de hand hebben.

Daarnaast is het ‘social shoppen’ centraal komen te staan. De laatste producten, tips en trends zijn interessant, maar wellicht nog interessanter zijn de interactiemogelijkheden tussen de bezoeksters. Zo kunnen zij bijvoorbeeld de deelnemende shops en de producten op YouStyle beoordelen op kwaliteit, service, assortiment etc. Ook kunnen ze eenvoudig zowel positieve als negatieve ervaringen met elkaar delen en bediscussiëren. Daarmee bepalen zij “What’s hot and what’s not!”, wat weer interessante feedback voor de shops en merken is.

Nieuwe betekenis aan YouStyle op social media

Vanuit het online universum heeft Kittyhawk ook een social media strategie ontwikkeld en begeleidt YouStyle in de uitvoering. Ook daarbij staat interactie, personal shopping experience en social shopping centraal. Daarbij wordt bewust aangestuurd op samenwerkingen met de fans, fashion experts en de webshops zodat zij met zijn allen de community gaan creëren. “Om aan de persoonlijke shopping experience en het ‘social shopping' nog meer invulling te geven, gaan we ook sociale media anders inzetten. Zo wordt er bijvoorbeeld wekelijks via Twitter (http://twitter.com/YouStyleFashion) een stylingsessie verzorgd met de laatste tips en tricks van één van de YouStyle stylistes. En op facebook (http://www.facebook.com/YouStyleNl) zullen we regelmatig modeshows en stylingsessies met onze stylistes en de aangesloten shops via livestreams verzorgen. Leuk om te volgen maar zo kunnen onze facebook fans er ook direct samen over van gedachten wisselen. Deze video’s zullen daarna natuurlijk via ons Youtube channel beschikbaar blijven. Maar we zullen facebook ook gebruiken om discussies over actualiteiten, trends en opinies te faciliteren.”, aldus Laura Hughes, “En uiteraard zijn het blog en de sociale netwerken geïntegreerd in het nieuwe YouStyle.nl, zodat elke zelfbewuste vrouw kan deelnemen aan de community op het platform dat haar het beste past.”

De eerste stap in het proces naar een online universum

Met de lancering van Youstyle.nl wordt er geen project afgesloten, maar een on going proces gestart. De fashionsite zal continu geupdate worden en voorzien van nieuwe functionaliteiten op basis van analyse van bezoekersgedrag en feedback. Ook zal het blog een meer uitgebreide rol gaan spelen in het online universum van YouStyle en zullen naar aanleiding van het monitoren van de social media ook daar continu aanpassingen plaatsvinden. En niet onbelangrijk, in de volgende fase wordt Liquid Internet van IQNOMY toegevoegd. Daarmee wordt het mogelijk om het contentaanbod van de verschillende platformen op het persoonlijke profiel van elke individuele bezoekster aan te passen, zodat deze zo relevant mogelijk is en aansluit op de individuele behoeften en wensen.

Kortom, YouStyle.nl: een community voor en door zelfbewuste vrouwen

Kortom, met de metamorfose van YouStyle.nl is de eerste stap gezet in het ontwikkelen van een community voor zelfbewuste vrouwen. Ben jij een zelfbewuste vrouw en wil je een bijdrage leveren aan deze community? Bezoek dan het blog of youstyle.nl, volg ze op Twitter of meld je aan op de facebook fanpage, want jouw inbreng bepaalt de ontwikkeling van de community!

“O ja, niet te vergeten, op YouStyle.nl en onze social media platformen worden samen met de online shops ook regelmatig discounts en speciale aanbiedingen geboden en contests en acties gestart.” sluit Laura af, “want dat maakt shoppen ook leuk! ” Zo is er nu de Facebook actie gestart, YouStyle Charity Kickoff. Om het heugelijk feit te vieren dat YouStyle een compleet nieuwe en gerestylde website, schenken ze € 5.000,- aan een goed doel welke de fans het warmste hart toedragen. Zij kunnen via Facebook stemmen op hun favoriete goede doel, waarbij ze kunnen kiezen uit KiKa, NL doet (Oranjefonds), Paint a Future, en de Blijf Groep. Sympathieke actie toch?!

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht