Kleertjes.com en Kindjeopkomst winnaars Baby & Kids website Awards 2011

75% van de doelgroep ‘zwangeren en jonge ouders’ beschouwt internet als een van de belangrijkste informatiebronnen, ze is meer, vaker én langer online. Ze koopt meer online mét gemiddeld hogere aankoopbedragen. Ze heeft in toenemende mate behoefte om op internet te worden geanimeerd en geïnformeerd, als vervanging voor televisie en leeswerk. Nu is de vraag, welke webshop en welke infosite weet hier als beste op in te spelen? En Waarom? De 4e ‘Baby & Kids Website Awards’ geeft antwoord!
AWARDS
De uitreiking van de ‘baby & kids webshop award’ en de ‘baby & kids infosite award’ is al 4 jaar lang een belangrijk moment in de branche en heeft de vorige winnaars speciaal geen windeieren gelegd! Een jaar lang zijn de winnaars gerechtigd het Baby & Kids Website Awardlogo op hun site te dragen.
PROCES
Uit meer dan 400 aanmeldingen van webshops en infosites zijn een aantal webshops en infosites genomineerd. Consumenten hebben vervolgens massaal gestemd op hun favoriete website (20.000 stemmen). Daarnaast zijn de genomineerden middels een door Jungle Minds opgestelde website analysetool uitgebreid onderzocht door een jury van specialisten. Het aantal consumentenstemmen in combinatie met het jury oordeel, heeft bepaald wie de winnaars zijn van de Baby & Kids Website Awards 2011.
WINNAARS
Donderdag 17 februari werden de winnaars van de Baby & Kids Webshop Awards 2011 bekend gemaakt. In de categorie webshops heeft dit jaar gewonnen 1. Kleertjes.com 2. Babypark.nl 3. DeGeboortewinkel.nl. In de categorie infosites heeft gewonnen 1. KindjeOpKomst.nl 2. Zwanger.nl 3. Mamaenzo.nl
TRENDS
“Interessant is dat uit de onderzoeksresultaten de laatste trends in de online baby & kids branche boven komen drijven.” Aldus initiatiefnemer Rik van Elk van Babyplaats.nl. “Zo is in vorige jaren gebleken dat consumenten een webshop hoger waardeert, wanneer deze tevens een fysieke shop heeft. Ook bleek eerder dat consequent en actief gebruik van Hyves, Facebook en Twitter het aantal herhalingsaankopen verhoogt.”
“Het afgelopen jaar zien wij een enorme aanwas aan online tools, zoals affiliate marketing, social shopping, mobiel internet, video, etc. Het is de kunst om de juiste mix te creëren. Lukt dat, dan steekt de website boven het maaiveld uit. Deze elementen zijn dan ook terug te zien bij de winnaars van dit jaar.”
Utrecht, 17 februari 2011
Noot voor de redactie, niet voor publicatie:
Voor meer informatie over de Baby & Kids Website Awards kunt u contact opnemen met Rianne Doeve van Babyplaats.nl, telefoon: 030-2950200 / 06-44 555 972, e-mail: rianne@babyplaats.nl.
Voor meer informatie over het onderzoek en de trends kunt u contact opnemen met Saskia Aalberts van Jungle Minds, telefoon: 020 514 14 14 / 06 812 876 17, e-mail: saskia.aalberts@jungleminds.nl.
Voor meer informatie over de Negenmaandenbeurs kunt u contact opnemen met Pim van Houten van de Press & PR afdeling van Amsterdam RAI, telefoon: 020 – 549 12 12, fax: 020- 644 50 59, e-mail: p.v.houten@rai.nl.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.