Industry Wire

Kodision voldoet aan nieuwe beveiligingseisen DigiD

Arnhem, 17 oktober 2013 Kodision, specialist op het gebied van klantcontact en digitale formulieren, heeft van PassQuat informatiebeveiliging de Third Party Mededeling (TPM) voor haar online formulieren oplossing TriplEforms® ontvangen. Met het behalen van de TPM voor TriplEforms voldoet Kodision als één van de eerste organisaties aan de nieuwe beveiligingseisen rondom DigiD. Gemeenten die gebruik maken van DigiD moeten namelijk voor eind 2013 een DigiD audit hebben uitgevoerd. Mocht een gemeente de DigiD audit niet voor 2013 succesvol hebben afgerond dan heeft Logius, de dienst digitale overheid, het recht om deze gemeente af te sluiten van DigiD.

De TPM is een belangrijk onderdeel van de DigiD audit. Gemeenten kunnen de TPM gebruiken als bewijslast dat TriplEforms goed beveiligd is. Door de TPM direct af te nemen bij Kodision kunnen zij tijd en kosten besparen. Gemiddeld genomen verkort dit de inspanningen voor het DigiD assessment met twee tot vier dagen.

Johan Everts, manager research & development van Kodision: “We zijn in mei gestart met het assessment van PassQuat. Doordat wij nu de TPM hebben behaald, bieden wij onze klanten, de gemeenten, een garantie dat onze TriplEforms oplossing aan de nieuwe beveiligingseisen voldoet. Het assessment heeft ons bovendien scherper en bewuster gemaakt van de formele vastlegging en naleving van de procedures. Hiermee zijn we in staat onze producten en dienstverlening naar een nog hoger niveau te tillen.”

John Lenz, manager bij PassQuat over het assessment: “Tijdens de nulmeting kwam naar voren dat Kodision al een eind op weg was om te voldoen aan de normen van Logius. De nulmeting heeft het laatste zetje gegeven, waardoor ze in één keer door de audit zijn gekomen. Een mooie prestatie.”

Over Kodision
Kodision is een Nederlandse softwarespecialist en biedt oplossingen op het gebied van kennismanagement, klachtenmanagement, zaakgericht werken en digitale formulieren. Centraal in de werkwijze van Kodision staat het optimaliseren van klantcontacten. Hierbij maken ze gebruik van een multichannel-aanpak, waarbij klantcontact kan verlopen via het web (online formulieren en live chat), telefonisch (klantcontactcentrum), mobiel (apps), social media en per post. Door het intelligent digitaliseren van processen zijn hun klanten in verschillende sectoren in staat operationele kosten aantoonbaar te verlagen. Kodision is gevestigd in Arnhem. Meer informatie is te vinden op www.kodision.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht