Industry Wire

Geplaatst door DutchBasecamp

Wat komt er na de startup incubator en accelerator voor scale-ups? De Globaliser!

Scale-ups die internationaal groeien verliezen daarbij onnodig veel tijd, geld en energie. Dat eindigt door hét internationaliseringsprogramma van DutchBasecamp: De Globaliser.

Veel in startupland wordt gekopieerd vanuit Silicon Valley. Op het gebied van internationaal groeien kan dat niet, onze interne markt is absoluut onvergelijkbaar met de Amerikaanse. Dus moest het antwoord op de vraag “hoe verover ik lean en mean internationale markten?” in eigen land bedacht worden. En het antwoord is er.

De Globaliser is een programma van 10 weken dat scale-ups begeleid in het proces van marktverkenning, Go-to-Market Strategie, de business case en een roadmap voor de uiteindelijk gekozen markt. Door gebruik te maken van de lessen van ervaren ondernemers worden deelnemende founders in staat gesteld lean en mean internationale markten te veroveren.

Het programma is tot stand gekomen na uitgebreid onderzoek en validatie bij honderden startups en scale-ups, investeerders, experts, mentoren en coaches. Na twee jaar testen en pivotten van de beste manier om startups en scale-ups te ondersteunen in hun internationale groei, vat DutchBasecamp in dit programma alles samen.

Deze Globaliser wordt door het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit en de RVO ondersteund en is bedoeld voor AgriTech & FoodTech scale-ups. Kans maken om deel te nemen kan door aan te melden via dit formulier. Er worden 10 scale-ups geselecteerd.
No equity. No participation fee. Full commitment. Full participation.

DutchBasecamp werkt voor deze Globaliser samen met verschillende partners uit de AgriTech & FoodTech vertical, zoals Anterra Capital. Meer informatie is hier te vinden.

https://www.dutchbasecamp.org/lancering-globaliser

Over DutchBasecamp
DutchBasecamp is een zelfstandige stichting (2013) die zich volledig toelegt op het internationaal succesvol maken van scale-ups. Centraal in haar aanpak staat een goede voorbereiding, vraaggestuurdheid, founders met elkaar verbinden, kwaliteit boven kwantiteit en open mindedness.

Scale-ups vinden bij DutchBasecamp de expertise om:

  1. Hun internationale strategie te bouwen – tijdens masterclasses, coaching en de Globaliser.
  2. Hun strategie te valideren – tijdens missies naar relevante markten.
  3. Een lean landing te realiseren – met de hulp van waardevolle connecties in onze lokale en internationale netwerken.

Met een team van 27 medewerkers, coaches en trainers zijn in 2018 meer dan 300 scale-ups geholpen bij hun internationale groei. Meer informatie is te vinden op www.dutchbasecamp.org.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht