Geplaatst door LaCie

LaCie verbetert zijn iconische Rugged-schijf

LaCie®, het topmerk van Seagate Technology (NASDAQ: STX), heeft vandaag zijn nieuwste Rugged-schijf gelanceerd, met hogere snelheden, een robuuster ontwerp en een geïntegreerde interfacekabel. Met Thunderbolt-snelheden tot wel 387 MB/s* is de nieuwe LaCie Rugged één van de snelste producten met busvoeding op de markt. De harde schijf is steviger dan ooit met een verbeterde bestendigheid tegen schokken, stof en water. De geïntegreerde Thunderbolt-kabel kan na gebruik bovendien netjes worden opgeborgen zodat u die nooit verliest of vergeet.

“Ik kom voor mijn werk op de beste surfplaatsen ter wereld”, zegt fotograaf Zak Noyle van Surfer Magazine. “Het is dus essentieel dat mijn spullen bestand zijn tegen elk soort avontuur. Dankzij de hoge snelheid van de LaCie Rugged kan ik snel werk afleveren, en omdat de schijf ook bestand is tegen water, zand en druppels hoef ik nooit bang te zijn dat mijn fotobestanden beschadigd raken. Van de stranden van Oahu tot aan Tahiti: ik kan overal op de LaCie Rugged vertrouwen.”

COMPROMISLOZE SNELHEID
De LaCie Rugged biedt een bliksemsnelle gegevensoverdracht dankzij de Thunderbolt- en USB 3.0-interfaces. In de SSD-versie levert de LaCie Rugged snelheden tot wel 387 MB/s*. Deze snelheden zijn ideaal voor fotografen, videobewerkers en andere veeleisende gebruikers. Zij kunnen zo in minder dan vijf minuten wel 100 GB overzetten zonder enige vertraging bij het openen van bestanden, bekijken van foto’s of bewerken van video’s. De harddiskversie biedt snelheden tot 122 MB/s en is daarmee 35 procent sneller dan FireWire 800.

UNIVERSELE AANSLUITMOGELIJKHEDEN
Met zowel een Thunderbolt- als een USB 3.0-interface is de LaCie Rugged ideaal voor MacÒ- én pc-gebruikers. Omdat USB 3.0 terugwaarts compatibel is, kunnen gebruikers de Rugged aansluiten op elke standaardcomputer. De LaCie Rugged kan dankzij de meegeleverde USB 3.0- en Thunderbolt-kabels ook volledig werken op busvoeding.

DATABESCHERMING IN ALLE OMSTANDIGHEDEN
De nieuwe LaCie Rugged is robuuster dan ooit. Het apparaat voldoet aan de MIL-norm, waardoor het tot op wel twee meter hoogte bestand is tegen onopzettelijk vallen. Onderweg kan de verwijderbare hoes worden gebruikt voor IP 54-gecertificeerde bescherming tegen stof en water. Of de LaCie Rugged nu van een bureau valt of per ongeluk nat wordt door de regen: gebruikers kunnen er altijd op vertrouwen dat hun gegevens beschermd blijven. De SSD-versie gaat nog een stapje verder met bestendigheid tegen schokken en trillingen. Beide versies zijn zo robuust dat ze vol vertrouwen per post naar klanten of partners kunnen worden gestuurd. De meegeleverde software beschermt bestanden met 256-bits AES-encryptie ook tegen nieuwsgierige ogen.

Zie hoe de LaCie Rugged op avontuur gaat in deze video: http://youtu.be/c18vI–BYwrU

BESCHIKBAARHEID
De LaCie Rugged, ontworpen door Neil Poulton, is verkrijgbaar met een capaciteit van twee TB en kost € 269,99. Hij is verkrijgbaar via LaCie-leveranciers.