Geplaatst door Online Starterstraining

Landelijk online initiatief om startende ondernemers op weg te helpen

Rabobank, BBIE en andere partijen bundelen krachten in online starterstraining

Vanaf vandaag kunnen startende ondernemers zich via een online en interactieve starterstraining in korte tijd laten trainen om te starten met ondernemen. Hiermee kunnen de 120.000 ondernemers die jaarlijks starten online en persoonlijk begeleid worden bij de uitdagingen in hun eerste jaren. Met de starterstraining speelt het initiatief in op het wegvallen van de fysieke seminars voor starters van de Kamer van Koophandel per 1 januari 2014. De initiatiefnemers willen hiermee het ondernemerschap in Nederland verder helpen.

De starterstraining is de eerste breed gedragen training voor startende ondernemers die volledig online te volgen is en tegelijkertijd ook interactief is. De modules zijn praktijkgericht en worden verzorgd door experts van landelijke bedrijven, instellingen en ervaren ondernemers. Hierdoor krijgen startende ondernemers direct bij de start van hun bedrijf toegang tot een breed en relevant kennisnetwerk en mogelijkheid op antwoorden op maat. De startende ondernemers worden binnen twee weken getraind in 10 modules over de belangrijkste thema’s bij het starten van een onderneming. Daarnaast kunnen ze direct aan de slag met de onderwerpen en andere ondernemers via een e-learning omgeving.

Bewust omgaan met ondernemerschap
“Juist ondernemers staan garant voor innovatie en groei. PZO ondersteunt iedere starter om deze training te doorlopen. Ondernemen is een vak. Een gedegen voorbereiding om als zzp’er te starten moedigt PZO zeer aan.”, Esther Raats – Coster, voorzitter Platform Zelfstandige Ondernemers.

“De Online Starterstraining komt op het juiste moment. In een tijd dat de economische groei in Nederland achter blijft ten opzichte van onze buurlanden. Een passende en eigentijdse oplossing om startende ondernemers snel goed op weg te helpen” – Hans Biesheuvel, initiatiefnemer ONL voor ondernemers

Annette Wassenaar, vanuit Yellow Walnut, mede-initiatiefnemer van de Online Starterstraining: “Wij vinden het als online groeiverlener voor ondernemers erg belangrijk om bij dit initiatief betrokken te zijn. Zeker in een tijd dat de Kamer van Koophandel gaat stoppen met het verzorgen van fysieke seminars voor starters. Met dit initiatief hopen we dat we ondernemers klaarstomen voor veel succes.”

De online starterstraining is te volgen via www.starterstraining.nl. De training is een initiatief van ondernemerssites Yellow Walnut en Wijstarten.nl en wordt mede mogelijk gemaakt door een aantal toonaangevende partijen op het gebied van ondernemerschap, zoals Rabobank, het Benelux Bureau voor de Intellectuele Eigendom, Qredits, Alfa accountants en adviseurs, Spotzer, Young Startup, Sandd, en NICO Notarissen.

Binnen twee weken getraind
De startende ondernemers worden binnen twee weken getraind in 10 modules over de belangrijkste thema’s bij het starten van een onderneming. Elke module bestaat uit een online en interactieve sessie van 1 uur die vanaf elke locatie te volgen is. Ondernemers kunnen direct en doorlopend aan de slag met de onderwerpen en andere ondernemers via een e-learning omgeving. Nadat de module is afgerond kan de ondernemer contact opnemen met de trainer over vragen die ontstaan eenmaal aan de slag.