Launch Tweethubs.nl

Reality online: Het op de voet volgen van personen via media heeft sinds reality TV enorme vaart genomen. Van Big Brother en De Gouden Kooi, naar de reality show van Frans Bauer en Jan Smit, door naar twitter. We vinden het interessant en willen alles van anderen weten, op elk moment van de dag.
Sinds vandaag kan iedereen binnen een paar klikken alles te weten komen over de interessante Twitteraars op de wereld.. TweetHubs.nl biedt namelijk een verzameling van on-topic tweets over de dagelijkse online gang van zaken binnen relevante nieuwsstromingen/Hubs. Alles wordt getwitterd door de personen die er op dat moment toe doen.
Van tv-programma’s en festivals tot nieuws, sport en sappige roddels. Alles met het medium Twitter als gemene deler. Overzichtelijk en voor iedereen toegankelijk.
Hiermee ondervangt TweetHubs de zogenaamde “time-line vevuiling” en het “HashTag-probleem” waar Emerce.nl onlangs al doeltreffend over schreef: http://www.emerce.nl/nieuws/hashtag-volstrekt-nutteloos . De hashtag lijkt namelijk inderdaad volstrekt nutteloos te worden..
Eigenlijk heel logisch categoriseert TweetHubs onderwerp gerelateerd diverse Twitteraars op basis van bekendheid en relevantie aan het onderwerp. Deze categorieën maken de realiteit zoals deze gaande is op Twitter: overzichtelijk, bereikbaar en relevant voor iedereen; ook voor niet Twitter-gebruikers.
Hierdoor wordt de nieuwswaarde van Twitter vergroot en draagt TweetHubs door zijn algemene bereikbaarheid bij aan een platform dat kan bijdragen aan maatschappelijke doelen, zoals bijvoorbeeld veiligheid en nieuws (brandweer/politie/rijk/amber alerts).
Tegelijkertijd bieden de diverse rubrieken en Hubs een goede commerciële basis voor diverse adverteerders voor wie het nog niet eerder mogelijk was om zich op basis van twitter te identificeren met bepaalde onderwerpen/personen.
Met een app voor de diverse mobiele platforms onderweg en een fundament op internationaal niveau, is TweetHubs klaar een serieuze poging te wagen zich te vestigen als belangrijke speler in de Social Media wereld.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.