Geplaatst door ChainCargo

Lead Developer verlaat tech gigant TomTom voor transport start-up ChainCargo

We zijn erg verheugd om te delen dat ChainCargo Rick van Elk heeft verwelkomd als nieuwe Lead Developer. Rick heeft 5 jaar bij TomTom gewerkt waar hij succesvol was in de rol van Tech Lead bij het PSA programma waar hij ingebouwde navigatie software ontwikkelde voor diverse auto merken zoals Peugeot, Citroën en Opel. In zijn laatste jaar bij TomTom was Rick als Tech Lead verantwoordelijk voor het Demo-Team waar hij met zijn team werkte aan demo’s en Proof of Concept voor beurzen als CES, IAA Mobility en ITS World Congress.

Wij zijn vol vertrouwen dat hij zijn nieuwe verantwoordelijkheden bij ChainCargo met hetzelfde enthousiasme en professionaliteit gaat aanpakken. Als Lead Development bij ChainCargo geeft Rick sturing aan het development team om de ChainCargo oplossing op te schalen. Daarnaast treedt hij op als TechLead en Architect om te ondersteunen bij de technische uitdagingen en deze te tackelen gedurende het development proces.

Rick is enthousiast over zijn switch van TomTom naar ChainCargo, zijn team en de ontwikkeling van techniek in de transport sector. Hieronder greep uit zijn enthousiaste gedachtegang.

Waarom heb je een gerenommeerd tech bedrijf verruild voor een start-up?

Ik ben erg resulttaat gedreven en kijk altijd uit naar grootse uitdagingen. In een start-up hebben de resultaten van het team en de producten die je levert een direct zichtbaar effect op het bedrijf. Naar mijn idee is dit de ultieme uitdaging waar ik een enorme positieve impact heb op het bedrijfsresultaat.

Wat is je plan voor het komende jaar?

Naast de nieuwe en interessante functionaliteiten die we gaan leveren voor de ChainCargo applicatie, is mijn doel om een team van developers neer te zeten die kunnen groeien in hun carrière en lol hebben in het werk wat ze doen.

Wat is voor jou belangrijk als leider van het team?

Team spirit is naar mijn mening key. Met een goede team spirit gaat de kwaliteit van ons product omhoog. Daarnaast is het belangrijk dat het team trots is op de software die ze dagelijks leveren en verbeteren.

Welke development trend gaat volgens jou de transport sector gaan veranderen?

Ik denk dat duurzaamheid in de huidige transport sector heel belangrijk is voor een betere toekomst. Om dat te realiseren en verbeteren zijn online data driven platformen echt nodig. Logistiek is groot en complex. Het ChainCargo platform is gebouwd in MicroService architectuur, dit is essentieel voor een schaalbare omgeving die de complexiteit van een global supply chain aankan.