Lead Generation bereikt nieuw hoogtepunt

Het inzetten van leadcampagnes voor het werven van potentiele klanten (leads) is nog steeds erg in trek. Met Lead Generation kunnen adverteerders leads werven via een daarvoor ontworpen landingspagina. Deze pagina’s voldoen aan een aantal eisen die zorgen voor een optimale conversie. Daisycon bedient momenteel via Lead Generation ruim 700 adverteerders in Nederland en België. Met Duitsland in het verschiet zal dit aantal aanzienlijk toenemen.
Volgens Andre de Ruijter, productmanager Lead Generation bij Daisycon, is de stijging in omzet en aantallen leads te verklaren door de technische innovaties bij Daisycon. Sinds eind 2009 maakt zij gebruik van een volledig nieuw systeem in de organisatie waardoor verdere professionalisering van dit product gerealiseerd kan worden. Daarnaast zijn de actiever geworden publishers een verzegeling van de waarborging van de kwaliteit. “Wij blijven campagnes continu testen en optimaliseren en zodoende ons kennisniveau verbeteren. Dit kennisniveau dringt verder door in de organisatie wat van positieve invloed is op het sales- en channelmanagement.”
Affiliate Trip
Ook de Affiliate Trip heeft zijn invloed op de betere omzetcijfers van Lead Generation. Publishers die net als Daisycon een bepaalde procentuele omzetstijging bereiken worden getrakteerd op een Affiliate Trip. De jaarlijkse Affiliate Trip gaat volgens traditie naar een aantrekkelijke buitenlandse locatie. Dit jaar introduceert Daisycon naast de reguliere Affiliate Trip, de Affiliate VIP Trip, waarbij de top publishers extra in de watten worden gelegd tijdens een buitenlandse reis. Ook deze trips hebben hun invloed op de groei van Lead Generation via Daisycon.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.