Geplaatst door Leaseweb

Leaseweb en InternetToday leveren hybride cloud-platform voor Gamebasics

Amsterdam, 11 april 2018 — De Nederlandse game publisher Gamebasics heeft Leaseweb en InternetToday ingeschakeld voor de ontwikkeling en implementatie van een hybride cloud-platform op maat. Het nieuwe platform is gebouwd om de internationale groei van de succesvolle casual game Online Soccer Manager (OSM) te ondersteunen. De oplossing bestaat uit een combinatie van dedicated servers en een private cloud en sluit perfect aan op de behoeften van veeleisende gamers.

OSM heeft miljoenen spelers in alle delen van de wereld. Volgens Gamebasics is de potentiële doelgroep voor de populaire casual game een veelvoud hiervan. De game publisher wordt daarin gesteund door de voortdurende dubbelcijferige groei van de wereldwijde markt voor mobiele games. Daarin gaan volgens gameproducenten en gerenommeerde marktonderzoekers miljarden euro’s om.

Gamebasics zocht een stabiel, snel en flexibel platform om snel internationaal uit te kunnen breiden. De game publisher wilde in korte tijd nieuwe servers kunnen toevoegen om de snelle groei van het aantal spelers bij te benen. Een andere belangrijke eis was een uitmuntende gebruikservaring op smartphones, tablets en pc’s. Meer in het bijzonder had Gamebasics behoefte aan razendsnelle responstijden voor Online Soccer Manager. Dus besloot de gameproducent om zijn infrastructuur te vernieuwen.

Gamebasics vond in Leaseweb een betrouwbare partner voor de inrichting van een toekomstbestendige infrastructuur, die zijn internationale groei kon ondersteunen. Leaseweb bundelde de krachten met managed service provider InternetToday om een hybride oplossing af te leveren die schaalbaar, snel en veilig is. Om optimale prestaties te garanderen, wordt de database gehost op dedicated servers en staan de internetservers in een private cloud. Er kan eenvoudig capaciteit worden toegevoegd, wanneer en waar dat maar nodig is.

Leaseweb regelt de infrastructuur, terwijl InternetToday zich richt op de migratie, de monitoring en het verhelpen van bottlenecks. Dit blijkt een bijzonder efficiënte combinatie. Gamebasics beschikt nu over een hybride cloud-platform en kan naar behoefte rekenkracht toevoegen en de schaal vergroten. Het nieuwe platform heeft ervoor gezorgd dat de responstijden voor OSM 35 procent korter zijn.

Youri Trugg, chief technology officer bij Gamebasics, is zeer te spreken over het hybride platform voor de ondersteuning van miljoenen spelers van OSM: “We moeten een uiterst veeleisende doelgroep – de casual gamers –  tevreden zien te houden. Het is van cruciaal belang om huidige en toekomstige spelers een optimale ervaring te bieden, waar ter wereld ze ook maar inloggen. Met ons nieuwe platform zijn we daartoe in staat. Daarnaast kunnen we snel uitbreiden naar landen waar we nu nog niet zitten.”

Xander Slootweg, manager bij InternetToday, vult aan: “We hebben met zijn allen nauw samengewerkt aan dit project en ons voor de volle honderd procent ingezet om het tot een succes te maken. Ik kan zonder meer zeggen dat onze samenwerking met Leaseweb van grote waarde is gebleken voor Gamebasics. Samen konden we een hybride cloud-configuratie afleveren die ze op het lijf geschreven is.”

Alexander Kalkman, chief marketing officer bij Leaseweb, stelt dat de klant centraal staat bij alles wat het bedrijf doet. “We doen wat het juiste is voor de klant, doordat we heel makkelijk verschillende soorten infrastructuur kunnen combineren. Door onze krachten vervolgens met InternetToday te bundelen hebben we voor Gamebasics de oplossing specifiek voor hun wensen kunnen leveren.”

Over Leaseweb

Leaseweb is een toonaangevende Infrastructure as a Service (IaaS)-aanbieder. Het bedient wereldwijd 17.500 klanten, variërend van kleine bedrijven tot multinationals. Het dienstenaanbod van Leaseweb omvat include Public Cloud, Private Cloud, Dedicated Servers, Colocation, Content Delivery Network, en Cyber Security Services. Deze diensten worden aangeboden in combinatie met uitmuntende klantenservice en technische ondersteuning. Leaseweb heeft meer dan 80.000 servers in beheer en biedt sinds zijn oprichting in 1997 zijn klanten een infrastructuur aan voor bedrijfskritische websites, internetapplicaties, e-mailservers, beveiliging en opslagdiensten. Het bedrijf beschikt over 18 datacenters in locaties in Europa, Azië, Australië en Noord-Amerika. Deze worden ondersteund door een superieur wereldwijd netwerk met een totale capaciteit van ruim 5,5 Tbps. Leaseweb biedt diensten aan via verschillende dochterondernemingen, namelijk Leaseweb Netherlands B.V. (“Leaseweb Netherlands”), Leaseweb USA, Inc. (“Leaseweb USA”), Leaseweb Asia Pacific PTE. LTD (“Leaseweb Asia”), Leaseweb CDN B.V. (“Leaseweb CDN”) Leaseweb Deutschland GmbH (“Leaseweb Germany”), Leaseweb Australia Ltd. (“Leaseweb Australia”) en Leaseweb UK Ltd (“Leaseweb UK”).

Zie voor meer informatie http://www.leaseweb.nl/ en volg Leaseweb op Twitter @Leaseweb

Over InternetToday

Het in 2001 opgerichte InternetToday is een managed service provider met een passie voor technologie. De persoonlijke benadering en korte lijnen resulteren in een hoge mate van klantentevredenheid. InternetToday levert diensten op maat op het gebied van cloud computing, bare metal servers, managed services, IT-beveiliging, livestreams, on demand, content delivery networks (CDN’s) en narrowcasting. Het bedrijf heeft ruim 170.00 domeinnamen en 10.000 klanten in beheer en host meer dan 75.000 websites. De kracht van InternetToday is dat het met de klant meedenkt, snel schakelt en service verleent zoals dat hoort. Het bedrijf beschikt over twee datacenters in Nederland, beheert honderden servers en bedient diverse markten, waaronder de financiële dienstverlening, reclame- en mediawereld, de juridische sector, het verzekeringswezen, de vrijetijdssector, cross-mediawereld en e-commercesector. Klanten zijn onder meer KPN, AEGON, Armin van Buuren, het onderzoeksbureau IPsos en PublicView. Wat hun behoeften ook zijn, iedere klant voelt zich thuis bij InternetToday. Zie voor meer informatie http://www.internettoday.com/

Over Gamebasics

Gamebasics is het bedrijf achter de succesvolle game Online Soccer Manager. Spelers bepalen de tactiek, opstelling, transfers, enzovoort. Voetbalfanaten kunnen OSM spelen waar ze maar willen. Dit is mogelijk via mobiele apparaten, de website van OSM en via Facebook. Gamebasics streeft ernaar om zoveel mogelijk voetballiefhebbers samen te brengen en het gevoel te geven dat zij manager zijn van hun favoriete voetbalclub.