Leukedingendoen is terug

Twaalf jaar geleden gaf Leukedingendoen als eerste Nederlandse website een verrassend antwoord op de vraag: is er nog iets leuks te doen? Vanaf vandaag is Leukedingendoen compleet vernieuwd. Uiteraard weer vol vrijetijdstips, maar nu zijn het persoonlijke tips van Leuke Mensen. Inderdaad met hoofdletters, want deze Leuke Mensen selecteren we niet zomaar. Van meester-koks tot meubelmakers en van muziekfreaks tot fietsfans: stuk voor stuk leukerds die er alles aan doen om hun dromen waar te maken.
Leukedingendoen is gek op deze specialisten. Sterker nog, we vinden ze zo bijzonder dat we maandelijks aan zes verschillende Leuke Mensen vragen hun liefde voor het vak te delen op leukedingendoen.nl.
Zo geeft Peter Lute, meester-kok en presentator van Junior Masterchef, zijn persoonlijke culinaire tips. Hij vertelt onder meer over een houtskoolrestaurant dat een sorbet met barbecuesmaak serveert. De culturele tips zijn dit keer van Farid Benmbarek van muzieklabel Top Notch, een ware held in de Nederlandse Hip Hop scene. Hij komt verrassend genoeg met een boekentip over het turbulente leven van Anthony Kiedis, de frontman van de Red Hot Chili Peppers. En zo zijn er nog vier andere experts die persoonlijke tips geven binnen de thema’s Actief, Familie, Romantisch en Thuis.
Niet waar, maar wie
“Leukedingendoen gelooft in deze manier van leuke dingen delen”, vertelt hoofdredacteur Jan Wicher Emmens. “We zijn ervan overtuigd dat het er in 2012 niet meer zozeer om draait waar je online informatie vindt, maar wie het je vertelt. Naast de tips van de maandelijks wisselende Leuke Mensen, gaan we daarom ook op zoek naar bijzondere tips van onze Facebook vrienden en Twitter volgers en geven we regelmatig typische Leukedingendoen-items weg.”
Onafhankelijke redactie
Natuurlijk kun je ook nog steeds op Leukedingendoen terecht voor de agenda- en redactietips. Bijvoorbeeld het nieuwe item ‘Wind meeritten’ in Groningen, waarbij je al fietsend letterlijk de wind in de rug hebt. Maar ook de populairste items van de afgelopen 12 jaar kun je terugvinden, zoals handlezen bij Isabel Capelli of slapen op grote hoogte, in de vuurtoren van Harlingen. Of het nu gaat om een kookboekadvies of een ezel-aai-adresje: elke tip is altijd 100% onafhankelijk en eerlijk.
Leuke Merken
Inkomsten moeten komen uit samenwerking met Leuke Merken: adverteerders die net als Leukedingendoen geloven dat je moet faciliteren wat mensen leuk vinden, in plaats van onderbreken waar ze mee bezig zijn. Geen schreeuwerige banners dus op Leukedingendoen.nl, maar campagnes die inspireren en mensen in beweging brengen. Deze campagnes worden gerealiseerd door Doornvogel, het marketingcommunicatiebureau dat 12 jaar geleden Leukedingendoen gestart is. Leukedingendoen vormt voor dit bureau het laboratorium, waarin volop geëxperimenteerd kan worden.
De tips zijn onderverdeeld in 6 verschillende thema’s:
Leuke Culturele Dingen muziek, theater, beeldende kunst, literatuur
Leuke Familie Dingen: kindvriendelijke uitjes, producten en meer.
Leuke Culinaire Dingen: restaurants, keukenproducten, recepten en events.
Leuke Actieve Dingen: bijzondere uitjes waarbij je niet kunt stilzitten.
Leuke Romantische Dingen: deze tips beleef je het best met zijn tweeën.
Leuke Thuis Dingen: styling, interieur, gadgets, apps, familiespellen en videogames.
De eerste lichting Leuke Mensen bestaat uit:
Peter Lute chef en eigenaar restaurants Lute en Rootz, presentator Junior MasterChef,
Debby Nobel adjunct-hoofd redacteur Grazia,
Vincent Luyendijk oprichter Soigneur.nl,
Serena Verbon oprichter Beautylab.nl,
Louise Stutterheim eigenaar Hout & Nieuw,
Farid Benmbarek A&R manager Top Notch.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.