Industry Wire

Geplaatst door Lightspeed

Lightspeed hoofdsponsor van Webwinkel Vakdagen

Lightspeed, die recentelijk de eCommerce specialist SEOshop heeft overgenomen, is de nieuwe hoofdsponsor van de Webwinkel Vakdagen. De verwachtingen op het bekende E-commerce Plein zijn hoog. Lightspeed biedt een uitgebreid aanbod aan omnichannel commerce oplossingen. De CRO van Lightspeed, J.P. Chauvet, zal hieromtrent op donderdag 21 januari een keynote geven.

Nostalgie

Het is nog geen 7 jaar geleden dat Ruud Stelder, CEO van SEOshop, voor het eerst op de Webwinkel Vakdagen stond. Het Nederlandse e-commerce bedrijf stond toen nog in de kinderschoenen. De potentiële groei van het bedrijf was dusdanig dat Stelder al zijn marketingbudget inzette om hoofdsponsor van het grootste event te kunnen zijn. En nu, zoveel jaar later, zijn ze dat nog steeds. Met meer dan 8.000 webwinkeliers die actief zijn op het SaaS e-Commerce platform zijn zij een begrip op de Webwinkel Vakdagen met hun E-commerce Plein. De verwachtingen van het tweedaagse evenement zijn dit jaar hoog. Vanaf 2016 gaat SEOshop namelijk verder onder de naam Lightspeed. Door de overname die afgelopen november plaatsvond, zijn ze niet alleen webshopspecialist, maar bieden ze volledige omnichannel oplossingen voor retail en horeca ondernemers.

Omnichannel

Jean-Paul Chauvet, de Chief Revenue Officer van Lightspeed en internationaal verantwoordelijk voor het uitrollen van de omnichannel strategie van het Canadese POS bedrijf, zal op de beurs aanwezig zijn. Chauvet zal een keynote speech houden over de wereld van omnichannel waarin online en offline elkaar kruisen; producten die online worden gekocht, kunnen in de winkel worden geretourneerd. Artikelen en diensten worden op smartphone vergeleken en klantenservice gaat zowel telefonisch als via chat of Whatsapp. Waar omni channel Nederland nu de trend is, zijn ze hier al een stuk verder mee in de Verenigde Staten. Veel van deze insights zullen worden toegelicht in de keynote. De titel van Chauvet’s presentatie luidt dan ook: “The merging of online and offline retail – why it doesn’t have to be a Braveheart battle”, wat precies aansluit op de strategie achter de overname; de e-commerce-kennis die SEOshop in brengt, gecombineerd met de Point-of-Sale-kennis van Lightspeed.

Partners & App Store

Wanneer bezoekers de jaarbeurs binnen lopen, staat met lichtborden al aangegeven waar Lightspeed te vinden is: beursstand T01. Dit is het 3e jaar dat SEOshop, nu Lightspeed, een eigen plein heeft met haar partners: Exact, Trusted Shops en Docdata. Nieuwe partners op het plein zijn DeliveryMatch, Marktfeed, Webwinkelfacturen.nl en Newsletter2Go. Deze partners bieden hun product aan in de App Store van Lightspeed. Zo biedt Exact bijvoorbeeld administratiesoftware en is Trusted Shops met hun klantenbeoordelingssysteem het bekendste internationale keurmerk voor webshops. De nieuwste app is Marktfeed, dat automatisch producten doorzet naar een Marktplaats.

Het E-commerce Plein is vrij toegankelijk voor bezoekers van de Webwinkel Vakdagen. Om de keynote van Lightspeed’s Jean-Paul Chauvet bij te wonen kunt u zich aanmelden.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht