Loveholidays werkt aan verbetering contact center efficiëntie met Calabrio workforce management
Londen, 22 december 2025 – Calabrio, aanbieder van software voor workforce en conversation intelligence, maakt een nieuwesamenwerking bekend met loveholidays, een van de snelst groeiende reisorganisaties in Europa. In juni 2025 starttehet bedrijf in Nederland met de merknaam weloveholidays.
Van spreadsheets naar schaalbare planning
Het snelgroeiende loveholidays kwam tot de conclusie dat handmatige planning en tracking via spreadsheets de ambitie in de weg stond om Europa’s grootste aanbieder van pakketreizen te worden. Om verdere schaalvergroting mogelijk te maken, zocht het bedrijf naareen toekomstbestendige oplossing voor workforce management.
Inzicht en integratie
Loveholidays werkt met eengedistribueerd team dat klanten bedient via meerdere kanalen, waarondertelefonie, chat en ticketingsystemen. Tijdens het selectieproces bleek hetinzicht dat Calabrio’s kon geven op de activiteiten en productiviteit vanmedewerkers doorslaggevend. Naast deze functionaliteit was ook de soepeleintegratie met de bestaande systemen van UJET en Kustomer, die de datagedrevenbesluitvorming van loveholidays mogelijk maken, medebepalend.
Vertrouwen in samenwerking en expertise
Bij loveholidays is het vertrouwen groot. “Het team van Calabrio viel op door hun kennis en manier van samenwerken”, zegt Mark Davidson, VP Customer Experience bij loveholidays.“Voor ons is het belangrijk dat de oplossing meerdere talen en verschillende arbeidsregels ondersteunt. Met Calabrio hebben we nu één workforce management-oplossing waarmee we beter kunnen voorspellen, efficiënter roosteren en realtime inzicht hebben in de prestaties van zowel onze eigen teams als van externe partners.”
“Wij zijn trots dat loveholidays voor Calabrio heeft gekozen als WFM-partner”, zegt Frank Ciccone, Chief Revenue Officer bij Calabrio. “We werken al jaren samen met organisaties in de reisbranche. Deze nieuwe samenwerking past daar goed bij, en geeft ons de kans om loveholidays te ondersteunen in hun verdere groei en de realisatie vanbetere klantervaringen.”
Over loveholidays
Loveholidays werdopgericht in 2012 en is de snelst groeiende en grootste online reisorganisatievan het Verenigd Koninkrijk en Ierland. Het bedrijf richt zich op maximalekeuzevrijheid, gebruiksgemak en scherpe prijzen bij het boeken van vakanties.Loveholidays biedt een aanbod van circa 40.000 hotels en vluchten van allegrote luchtvaartmaatschappijen en luchthavens in het Verenigd Koninkrijk,Ierland, Duitsland, Oostenrijk en Nederland. In juni 2025 startte het bedrijf in Nederland met de merknaamweloveholidays.
Over Calabrio
Calabrio helpt organisaties enhun medewerkers met real-time inzichten die direct toepasbaar zijn. HetAI-gestuurde, cloud-native Calabrio ONE-platform verhoogt de prestaties vanmedewerkers en zet klantinteracties om in strategisch voordeel. Wereldwijdvertrouwen organisaties op de oplossingen van Calabrio op het gebied vanpersoneelsbeheer en conversatie-intelligentie om slimmer te werken, sneller tereageren en sterkere banden met klanten op te bouwen. Calabrio, Calabrio ONE en het Calabrio-logo zijngeregistreerde handelsmerken of handelsmerken van Calabrio, Inc. Alle anderehandelsmerken die in dit document worden genoemd, zijn eigendom van hunrespectieve eigenaren. Calabrio is in Canada actief onder de naam CalabrioCanada, Ltd., gevestigd in British Columbia.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.