Geplaatst door Copernica Marketing Software

Magento plugin 1.2: Krachtige e-mailmarketing voor webwinkels

Copernica Marketing Software komt met een nieuwe versie van haar Magento plugin. In samenwerking met Realvine is de Magento plugin 1.2 ontwikkeld. Naast de functionaliteiten uit de voorgaande versie zijn er meerdere verbeteringen en uitbreidingen doorgevoerd. Hierdoor wordt het voor de Magento webwinkelier nog makkelijker krachtige e-mailmarketing te voeren met behulp van de marketing software.

Reeds bestaande functionaliteiten zijn o.a.:

– De automatische synchronisatie van contactdata en besteldata met de marketing software
– Het opstellen van relevante aanbiedingen binnen e-mailings op basis van eerdere aankopen
– E-mailings inroosteren ter opvolging van ‘abandoned shopcarts’
– Websitebezoek bijhouden vanuit e-mailcampagnes via uitgebreide statistieken

De verbeteringen bieden verschillende mogelijkheden voor verdere segmentatie en personalisatie binnen e-mailmarketingactiviteiten:

– Alle statuswijzigingen worden gesynchroniseerd tussen het Magento-platform en Copernica. Wijzigingen aan inschrijvingen, klanten, orders en winkelmandjes.
– Nieuwsbriefinschrijvingen worden volledig gesynchroniseerd en wijzigingen worden bijgehouden. Voorheen werden enkel de initiële inschrijvingen vastgelegd. Andere profielwijzigingen werden niet doorgevoerd. Dit gebeurt nu wel.
– Bestaande winkelmandjes worden ook gesynchroniseerd. Voordien werden deze nog niet opgenomen in de synchronisatie tussen beide platformen. Vanaf nu gebeurt dit wel, waardoor segmentatie mogelijk is over een grotere doelgroep.
– De collectie met producten is opgesplitst in items in de winkelwagen en items die besteld zijn, dit maakt het opstellen van selecties en personalisatie makkelijker.
– Producten die uit de winkelwagen verwijderd worden, blijven bestaan in de database van Copernica. Deze producten krijgen een speciale status toegewezen waardoor het mogelijk is hier ook selecties op toe te passen.
– Een XML-feed met productinformatie is beschikbaar gemaakt. Dit maakt de personalisatie op basis van productinformatie een stuk simpeler. Daarnaast is een XML-feed met nieuwe producten opgesteld. Zo kunnen webwinkeliers vanaf nu ook campagnes personaliseren op basis van hun nieuwe producten.
– Het uitschrijven van klanten is bi-directioneel geworden. De applicatie van Copernica geeft dit via een callback door aan de Magento-installatie. Deze koppeling wordt automatisch ingesteld tijdens het configureren van de plugin.
– Opties, categorieën en attributen kunnen nu ook gesynchroniseerd worden.
– De nieuwe versie van de plugin verwerkt iedere order. In de eerdere versie werd niet goed omgegaan met grote hoeveelheden orders die tegelijk doorkwamen waardoor een deel van de orders niet doorkwam. In het nieuwe ontwerp is dit verholpen.

De Magento plugin is gratis downloadbaar vanaf de website: http://www.copernica.com. Voor meer informatie over Copernica en de mogelijkheden van de software, kan je Copernica ook bezoeken op Meet Magento (http://www.meet-magento.nl/) te Ede op 19 mei.