Geplaatst door Mapiq

MAPIQ VERSNELT GROEI EN VERHOOGT SERIES A NAAR €17M

6 december, Delft – Mapiq, het marktleidende platform voor werkplekervaring dat in Nederland is gevestigd, kondigt de uitbreiding aan van zijn Serie A-financieringsronde tot €17 miljoen. De uitbreiding van €7 miljoen wordt gefinancierd door Rinkelberg Capital (het investeringskantoor van de oprichters van TomTom N.V. in Londen), Innovation Quarter en een bestaande investeerder.

Sander Schutte, de CEO van Mapiq, zegt over de voortgezette relatie: “Dit is een sterk teken van betrokkenheid en toont aan dat onze investeerders veel vertrouwen hebben in onze ontwikkeling. Door de toenemende behoefte aan hybride werkmodellen, wordt elke organisatie wereldwijd een potentiële gebruiker van Mapiq. Deze Serie A-uitbreiding stelt ons in staat om aan deze groeiende vraag te voldoen, nieuwe producten te ontwikkelen en onze marktleidende positie internationaal uit te breiden.”

Besparen op vastgoedkosten en werken aan duurzaamheidsdoelstellingen

De COVID-19 pandemie heeft hybride werken wereldwijd in een stroomversnelling gebracht. Inmiddels omarmen organisaties in alle sectoren de kans om de manier waarop mensen werken opnieuw uit te vinden. Een hybride model helpt organisaties wereldwijd om de kosten te verlagen, talent aan te trekken en te behouden, en de prestaties en cultuur van de organisatie te versterken (McKinsey 2022).

Om zich aan te passen aan deze nieuwe realiteit, ondersteunt Mapiq werknemers met slimme technologie. Bijvoorbeeld door het mogelijk te maken om de kantoordagen van hun team en henzelf op elkaar af te stemmen en te optimaliseren met hulp van slimme persoonlijke suggesties. Dit biedt organisaties zeer nauwkeurige data voor een goed overzicht op het gebruik van hun kantoorruimtes en suggesties om die continu te kunnen verbeteren. Hierdoor kunnen bedrijven besparen op vastgoedkosten en werken aan hun duurzaamheidsdoelstellingen door energie-efficiëntere werkplekken te creëren.

Nu hybride werken zich blijft versnellen en werkplektechnologie meer en meer onmisbaar wordt, betreedt Mapiq nieuwe regio’s en investeert het verder in de uitbreiding van het team.

Een innovatief en prestatiegerichte organisatie

Marc Slendebroek, CEO van Rinkelberg Capital kijkt ernaar uit om de ambities van Mapiq te ondersteunen: “Mapiq is een innovatief en prestatiegerichte organisatie, die in deze turbulente tijden uitzonderlijk ondernemerschap laat zien.”

— EINDE VAN HET PERSBERICHT —.

Over Mapiq

Mapiq werd in 2013 opgericht door CEO Sander Schutte en CTO Jasper Schuurmans. In 2014 ging Deloitte een samenwerking aan met Mapiq voor hun kantoor in Amsterdam. Het The Edge-gebouw werd door BREEAM uitgeroepen tot het meest duurzame kantoor ter wereld. Mapiq heeft een leidende positie in de werkplekbelevingssector met klanten over heel de wereld zoals Microsoft, Booking.com, COTY, PwC, Danone, RioTinto, AkzoNobel, Heineken, KPMG en anderen.