Marketingbureau DigitasLBi bundelt krachten met CMS-expert Hippo

Amsterdam, 10 december 2013 – Het wereldwijde marketing- en technologiebureau DigitasLBi gaat een strategische samenwerking aan met CMS- en online customer experience expert Hippo.
De partnerovereenkomst voorziet in het combineren van de expertise van DigitasLBi in het bouwen van merken en het creëren en distribueren van content met Hippo’s deskundigheid in targeting, multichannel publishing en customer experience. Hiermee kunnen beide organisaties klanten het beste van twee werelden bieden met betrekking tot relevantie en het optimaliseren van conversie.
Op dit moment worden de eerste projecten voor gezamenlijke klanten gestart en wordt de eerste groep developers van DigitasLBi getraind in het implementeren van Hippo CMS. In 2014 zullen DigitasLBi en Hippo samen verscheidene marketingevenementen organiseren.
DigitasLBi staat bekend om het ontwikkelen en toepassen van digitale transformaties van merken zoals Audi, Scotch & Soda, KPN en de Anne Frank Stichting. De 125 medewerkers zijn gevestigd in Amsterdam. Wereldwijd werken zij samen met meer dan 6000 experts binnen het DigitasLBi-netwerk.
Hippo is een toonaangevende leverancier van (web) content management software en helpt organisaties een relatie met hun doelgroepen aan te gaan middels relevante, gepersonaliseerde ervaringen via alle mediakanalen: mobiel, social en web. Hippo heeft kantoren in Amsterdam en in Boston (VS) van waaruit 80 medewerkers klanten bedienen als Autodesk, Crédit Agricol, de Nationale Politie, Dolce & Gabbana, ThiemeMeulenhoff en Weleda.
Dirk van den Bosch, Managing Director, DigitasLBi, zegt: “Met het bieden van een ongekende customer experience kunnen organisaties zich momenteel echt onderscheiden. In een wereld waarin iedereen connected is moeten we dus zorgen voor relevante channel-ervaringen, die razendsnel aangepast kunnen worden, zonder afbreuk te doen aan de consistentie van branding en targeting. We zien deze samenwerking als een kans om samen de grenzen van de huidige mogelijkheden op te zoeken en innovatie te stimuleren.”
Jeroen Verberg, CEO en mede-oprichter van Hippo, licht toe: “DigitasLBi en Hippo hebben veel gemeen. Beide bedrijven werden opgericht toen het world wide web net populair werd, groeiden op binnen de internetsector en worden gedreven door een ambitie om klanten klaar te stomen voor ‘What’s Next?’. Nu onze expertisegebieden samenkomen in de customer experience sector, is samenwerken een logische stap. Ik kijk dan ook enorm uit naar wat we met vereende krachten kunnen bereiken voor onze gezamenlijke en nieuwe klanten.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.