Marktaandeel ClickToBuy groeit

Consumenten weten steeds vaker dagelijks de weg te vinden naar websites waar de beste koopjes te scoren zijn. eén van die websites die de afgelopen anderhalf jaar jaar heel snel is opgeklommen tot een serieuze concurrent van de bekendste dagaanbieder iBood, is ClickToBuy.
Het in Alphen aan den Rijn gevestigde bedrijf behoort toe aan iShopZo B.V. Door dagelijks de strijd aan te gaan met de prijzen en veelal zelfs onder de prijs van de concurrent- dagaanbieders door te gaan is ClickToBuy uitgegroeid tot een zeer belangrijke en serieuze speler in de markt, wat iBood zeker zal gaan merken, of reeds merkt in de omzetcijfers.
Dat woorden zoals “aanbieding” en “korting” voor veel Nederlanders direct invloed hebben op hun koopgedrag, dat wisten we al.
Ook voor het online winkelen geldt dit gegeven. Consumenten weten steeds vaker dagelijks de weg te vinden naar websites waar de beste koopjes te scoren zijn. eén van die websites die de afgelopen anderhalf jaar jaar heel snel is opgeklommen tot een serieuze concurrent van de bekendste dagaanbieder iBood, is ClickToBuy. Het in Alphen aan den Rijn gevestigde bedrijf behoort toe aan iShopZo B.V. Door dagelijks de strijd aan te gaan met de prijzen en veelal zelfs onder de prijs van de concurrent- dagaanbieders door te gaan is ClickToBuy uitgegroeid tot een zeer belangrijke en serieuze speler in de markt, wat iBood zeker zal gaan merken, of reeds merkt in de omzetcijfers.
Het succes van ClickToBuy is natuurlijk te herleiden naar de lage prijzen, maar ook de persoonlijke aanpak en professionele manier van werken zijn succesfactoren binnen de formule van ClickToBuy. Zo is ClickToBuy één van de weinige dagaanbieders die een eigen fysiek magazijn bij hun kantoorpand hebben en bestellingen zelf versturen. Andere grote dagaanbieders zoals iBood besteden dit uit aan het bedrijf DocData uit Waalwijk. Volgens één van de directeuren van ClickToBuy, Remco Kouwenhoven, is er specifiek gekozen voor een in house logistieke afhandeling om zo de kwaliteit en uniformiteit te waarborgen en het “gevoel” met de producten die verkocht worden op ClickToBuy te kunnen beleven.
“Het stimuleert onze inkopers om bij voorbeeld daadwerkelijk te zien hoe er 1.267 Toshiba 47inch LED TV’s binnen komen, die vervolgens hun weg vinden naar uiterst tevreden klanten die voor een absolute topprijs een super TV bij ons gekocht hebben”, vertelt Remco. “Wij vinden het als directie gewoon belangrijk dat alles van A tot Z in- house geregeld wordt. Iedereen kan vanuit thuis een website maken en wellicht een leuke deal sluiten met een fabrikant, maar wij zijn een dagaanbieder zoals het hoort: een bedrijf met een eigen magazijn, met artikelen op voorraad, met eigen vrachtauto’s en we maken geen gebruik van bijvoorbeeld fulfilment partijen of een uitbestede klantenservice.
Ik wil bij wijze van spreken gewoon zelf naar beneden kunnen lopen als een klant belt met een vraag en daar desnoods zelf de TV aansluiten om te kijken wat de klant bedoelt met: “Het cijfertje van het kanaal blijft in mijn beeld staan”, lacht Remco.
Ruben Harms, technisch directeur en verantwoordelijk voor het team dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van de ClickToBuy website, vult aan: “Dat is waar Remco mee bezig is; ik vind het vooral belangrijk dat ons platform gebruiksvriendelijk en stabiel is en voorzien wordt van de laatste technische snufjes en leuke nieuwe toevoegingen en belevingen voor de klant, zoals bijvoorbeeld onze onlangs gelanceerde veilingfunctie die wij in kunnen zetten om producten te veilen. Als ik bijvoorbeeld zie hoe iBood zijn website niet eens overeind kan houden tijdens een Hunt kan ik me daar enorm aan ergeren”.
Het doel van ClickToBuy is om op de juiste manier te groeien en hiermee wordt met name bedoeld het in evenwicht houden van het bedrijf. Klantenservice en support moeten net zo hard meegroeien met je bedrijf als het aantal bestellingen. De klanten van dagaanbieders zijn over het algemeen erg goed in Google-en en zijn vaak zeer kritisch, zij zullen geen moment twijfelen om in de pen te klimmen om iets negatiefs over je te schrijven wanneer ze vinden dat een klacht of probleem niet snel genoeg of verkeerd is behandeld of opgelost. Zeker de klanten van dagaanbieders zijn consumenten die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en die niet schromen om je door het slijk te halen als er iets niet helemaal gaat zoals ze willen.
Meer informatie over ClickToBuy, bekijk de aanbieding van vandaag!
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.