Marktonderzoekbureau SAMR neemt Service Check over

Leusden, 27 oktober – SAMR (SmartAgent MarketResponse) breidt haar portfolio uit door de overname van branchegenoot Service Check. Dat hebben beide bedrijven vandaag bekend gemaakt. De overname brengt onderzoekexpertise op het gebied van medewerker-engagement en klantbeleving samen.
Onderzoekbureau Service Check is gespecialiseerd in medewerker- en klant-engagementonderzoek. Jessica Jonasse, eigenaar van Service Check: “Ik zocht een partij waar een fit mee is in visie, ambitie en cultuur. Die vond ik bij SAMR. Het lag ook voor de hand, omdat we al langer samenwerken, onder meer voor de NS. Door de overname vormen we een krachtige combinatie, waarmee we antwoord kunnen geven op de groeiende vraag van organisaties naar klantgericht ondernemen en toegepast medewerkersonderzoek. De Customer Cube, ons klantstrategiemodel vanuit de interne organisatie, is bijvoorbeeld een prachtige oplossing die wij nu verder kunnen ontwikkelen en uitrollen. Daar ligt onze ambitie: door perfecte feedback medewerkers zichzelf en de organisatie te laten ontwikkelen.”
De overname past naadloos bij de ambities van het nieuwe SAMR. Jorgen Botermans, CEO van SAMR, over de transactie: “Wij zijn blij met de komst van Service Check, omdat we daarmee een substantiële meerwaarde kunnen bieden aan klanten. Service Check begint a priori intern en werkt dan aan ontwikkeling van de klantwaarde. SAMR doet dat ook, maar focust meer op de buitenwereld in haar benadering van klantmanagement en het blootleggen van marktkansen. Dat maakt SAMR de ‘marktvinder’. De combinatie SAMR – Service Check maakt ons relevanter en aantrekkelijker voor opdrachtgevers. Elke ontwikkeling die niet wordt gedragen door medewerkers is immers een potentiële showstopper.”
Over Service Check
Service Check is al 20 jaar gespecialiseerd in klantbeleving en medewerkersloyaliteit en heeft een uitgesproken visie op het versterken van de medewerkersbinding en het belang ervan voor klanten. Service Check werkt voor opdrachtgevers als NS, Arriva, Facilicom, Gemeente Rotterdam, Provincie Gelderland, KNMI, Natuurmonumenten, vele Sociale Werkvoorzieningen en Huisartsenposten (voor het HAP-belevingsonderzoek).
Over SAMR
SAMR profileert zich sinds dit jaar als marktvindersbureau, op zoek naar kansen in de markt voor haar klanten. SAMR is één van de grootste en meest toonaangevende spelers op het gebied van klantbeleving en klantloyaliteit en heeft daarin inmiddels ruim 30 jaar ervaring opgebouwd. SAMR ondersteunt opdrachtgevers in verschillende sectoren zoals financiële dienstverlening, overheid, energie en retail bij klantgedreven vernieuwing. Enkele opdrachtgevers van SAMR zijn: Achmea, ANWB, Jacobs Douwe Egberts, Jumbo, NS, Eneco, Ster en Dienst Publiek & Communicatie van de Rijksoverheid. Daarnaast is SAMR de initiator en organisator van de verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Dit onderzoek wordt in april 2016 weer gepubliceerd.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.