Industry Wire

Marktplaats gaat ervoor met nieuwe merkstrategie

Amsterdam, 23 maart 2015 – “Alles kunnen doen wat jij wilt. Marktplaats brengt het binnen handbereik.” Dat is de kern van de belofte die de essentie vormt van de nieuwe merkstrategie van Marktplaats, die vanaf vandaag zichtbaar wordt met een grootscheepse mediacampagne. Centraal staan twee door N=5 ontwikkelde televisiecommercials die de relevante emotionele voordelen van handelen op Nederlands grootste handelsplatform in één oogopslag zichtbaar maken.

De commercials onderscheiden zich doordat ze bestaan uit een onafgebroken shot (one taker) waarin autonomie centraal staat. De vrijheid om te kunnen doen wat jij wilt; of je nu iets bijzonders zoekt of aanbiedt, een slimme deal voor iets alledaags of juist nieuwe mogelijkheden creëert door het verkopen van spullen, Marktplaats brengt het binnen handbereik.

Olivier van Duijn, directeur van Marktplaats: “Iedereen kent en handelt op Marktplaats. Maar Marktplaats staat voor veel meer dan alleen maar kopen en verkopen. Deze campagne maakt de werkelijke, onderliggende betekenis van Marktplaats duidelijk en roept mensen op tot actie over te gaan en gebruik te maken van de onafhankelijkheid die het platform biedt. Marktplaats is een sociaal fenomeen dat drempels en beperkingen wegneemt en mensen in staat stelt hun grenzen te verleggen en daarmee hun eigen leven kleur te geven en leuker, makkelijker en comfortabeler te maken.”

De commercials, van de hand van de recent met een Gouden Loeki onderscheiden regisseur Rogier Hesp, draaien respectievelijk om een gelukzalige vijftiger die zichzelf herenigt met de vintage brommer uit zijn jeugd en om een jong meisje dat zich stort op haar passie: gitaarspelen. Vol overgave en plezier slaat zij met succes de eerste akkoorden aan. De films roepen mensen op om er zelf ook voor te gaan met de campagneregel “Ga ervoor. Het begint op Marktplaats.” en maken deel uit van een brede mediacampagne op televisie, radio en online.

Annemarie Joosen, Hoofd Marketing van Marktplaats: “Met deze campagne krijgt onze nieuwe, in samenwerking met N =5 ontwikkelde, merkstrategie gestalte. We focussen niet langer enkel op de functionele maar ook op de emotionele voordelen die Marktplaats biedt. Of het nu gaat om mensen, webshops of A-merken die handelen in tweedehands of nieuwe producten, diensten of auto’s: iedereen kan meedoen, iedereen heeft de kans de voor hem of haar beste deal te maken en daarmee kansen te creëren voor zichzelf en anderen.”

Klik op bijgaande links voor de commercials ‘Jeugdliefde‘ en ‘Gitaarmeisje‘.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht