Industry Wire

Geplaatst door Isobar Nederland

Mattel introduceert Monster High met sociale campagne

Isobar ontwikkelde een gefaseerde social strategie met Hyves als centrale plek. Per fase worden er verschillende sociale mechanismes ingezet om de doelgroep betrokken te houden bij het merk. In de eerste fase wordt met behulp van een Profiel Pimp wedstrijd een Hyves community opgebouwd. In de tweede fase activeren we de community met behulp van een Monster High game die bestaat uit meerdere levels. De game is mede bedacht en ontwikkeld door Little Chicken. Een Isobar Community Manager is verantwoordelijk voor het beheer van de Branded Hyve en zal gedurende het jaar de community met kleine activaties blijven stimuleren tot interactie. 

Met de inzet van de Monster High webisodes, een social game, een eigen community, een interactieve site en een samenwerking met Disney richt Mattel haar pijlen op een eigen entertainment succes met Monster High. “Met deze gefaseerde strategie verwachten we de introductie van Monster High tot een groot succes te maken.” Aldus Bregje Jansen, Brandmanager Mattel Benelux. “Voor het merk “Scrabble” heeft Isobar eerder met succes een sociaal element aan onze campagne gekoppeld. Met de introductie van Monster High gaan we echter net weer een stapje verder door een community te vormen binnen Hyves.”

Over Isobar
Isobar is een full service digital communicatiebureau dat zich druk maakt om alles wat ‘nu’ is. Hoewel Isobar onderdeel is van een internationaal netwerk met meer dan 65 kantoren wereldwijd, ligt de focus in Nederland op drie vakgebieden; Digitale Activatie, Mobile en Social. Een nieuwe bureaupropositie voor de convergeerde wereld van vandaag.

Over Mattel
Mattel is één van de meest succesvolle speelgoedfabrikanten. Het bedrijf is bekend van onder andere Barbie, Hot-Wheels en Fisher-Price.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht