Industry Wire

Geplaatst door Mattel

Mattel richt zich met nieuwe campagne op vaders

Amstelveen, maandag 13 februari – Mattel richt zich in de nieuwe campagne voor Barbie® op vaders. Volgens de fabrikant spelen vaders een belangrijke rol bij de opvoeding en ontwikkeling van jonge meisjes. De campagne #PapasdieBarbieSpelen is eind januari gelanceerd in Amerika tijdens de play-off wedstrijden van de National Football League en wordt nu wereldwijd uitgedragen. Met deze campagne wil Mattel vaders aanmoedigen om meer samen met hun dochters te spelen.
In de 90 seconden durende video spelen zes vaders met hun dochters de hoofdrol. Zij spelen samen met barbiepoppen en doen alsof ze verschillende beroepen uitoefenen. Van dokter tot leraar en van astronaut tot gymjuffrouw. In de video wordt benadrukt dat dochters later alles kunnen worden wat ze maar willen zijn.
Samen spelen van belang voor vader-dochter band
Volgens Isabel Ferrer, Marketing Director Barbie®, is samen spelen met je dochter een investering voor haar toekomst ook al is het soms lastig om extra tijd vrij te maken met name op werkdagen: “Hoewel huidige gezinssamenstellingen kunnen verschillen, zien we dat in de traditionele gezinnen vaders net als moeders kunnen haren vlechten, met poppen kunnen spelen en weten hoe je moet schminken. Door deel te nemen aan de belevingswereld van je dochter, laat je als vader zien hoe betrokken je bent en dat alles wat zij doet belangrijk is. Dit is de reden waarom we in onze nieuwe campagne voor Barbie® ons richten tot de vaders.”
Eindeloze mogelijkheden
Ferrer vervolgt: “Met onze verschillende barbiepoppen in maten, stijlen en huidskleuren willen we alle meisjes ter wereld laten zien dat ze later kunnen worden wie ze willen zijn – elk beroep, elke stijl en elk type vrouw. We hopen dan ook dat er dankzij een goede vader-dochterrelatie een nieuwe generatie opgroeit die beseft dat de mogelijkheden oneindig zijn.”
De campagne is vandaag van start gegaan in meer dan 15 landen. De video’s zijn te bekijken via onderstaande URL’s.
 
Hoofdvideo:
Papa’s Die Barbie Spelen | Barbie: https://youtu.be/rj0BGhVdIrc
Korte video’s:
Papa’s die Barbie spelen – dokter | Barbie: https://youtu.be/yxHxM3EN55M
Papa’s die Barbie spelen – leraar | Barbie: https://youtu.be/Z5x_8Sd_5iM
Papa’s die Barbie spelen – brandweer | Barbie: https://youtu.be/qtn9fT4gCwo
Over Mattel
Mattel, een Amerikaanse fabrikant, ontwikkelt speelgoed om de verwondering tijdens de kinderjaren te stimuleren. De missie is om een wereldwijd toonaangevend te zijn in spel, leren en ontwikkeling. Onder Mattel vallen o.a. de volgende merken American GIRL®, Fisher-Price®, Hot Wheels®, Monster High® en Barbie®. Mattel is actief in 40 landen en verkoopt producten in meer dan 150 landen. Meer informatie is te vinden op www.mattel.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht